Kong: Skull Island

Originaltitel: Kong: Skull Island
Regissör:Jordan Vogt-Roberts
Utgivningsår:2017

Om Kong: Skull Island:

En udda samling äventyrare och militärer skickas tillsammans till en outforskad ö i Stilla havet, lika vacker som förrädisk. Vad de inte inser är att de är på väg rakt mot den mytiske Kongs område.

Titel: King Kong
Regissör: Gareth Edwards
År: 2014
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Godzilla

Tom Hiddleston, Samuel L Jackson, Brie Larson, John C Reilly, John Goodman, Corey Hawkins, John Ortiz, Jing Tian, Toby Kebbell, Jason Mitchell, Shea Whigham, Thomas Mann, Eugene Cordero, Marc Evan Jackson, Richard Jenkins, Will Brittain, Miyavi

Max Borenstein, Dan Gilroy, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Skull Island, King Kong: Giant from Skull Island

Australien, Kanada, Kina, USA
Diskussioner om Kong: Skull Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kong: Skull Island (104 st)
InzZzomnia (Anmäl)   00:42 22/4
Den ska ha cred för att den faktiskt lyckas få 119 minuter att kännas mycket kortare men förutom än det och att jag gillar Reilly är det inte mycket som är bra.
Hanness (Anmäl)   11:37 13/1
Helt OK.
daniel77 (Anmäl)   30/9 2018
Höjer ett snäpp efter omtitt. Ändå rätt trivsam i allt monsterbonk om man är på rätt humör.
martin eden (Anmäl)   14/7 2018
[rek. 2] Jag hade inte särskilt höga förväntningar på denna men överraskades faktiskt av hur bra den faktiskt är. Det är ju trots alten film centrerad kring att visa upp monster och actionsekvenser, dvs har inga djupare sociala ambitioner. Manus och regi är dock skickligt utförda och man anar en del nickar till APOCALYPS NOW, med 70-talsstämningen och Vietnamtematiken. Gillar stämningen och fotot och jag tycker att det är klokt att man maximerar tiden med de fina CGI-skapelserna. Visst, personerna är ganska platta och rutinartade, även om man gör försök till känslomässigast med John C. Reillys karaktär, med detta är att föredra framför misslyckade karaktärer som i GODZILLA (2014), där man försöker med att engagera tittaren med karaktärerna, men fullkomligt misslyckas. Inte särskilt djuplodande men en underhållande monsterfilm. Bra! 3
RichardEk (Anmäl)   30/6 2018
Filmen i sig tillför inte genren något nytt, men är inte desto mindre en underhållande och visuellt flyhänt, förhållande muskulös äventyrsfilm. Vid det här laget har det blivit svårt att introducera monster som vi redan sett tidigare på ett effektivt sätt (detsamma gäller ju aliens, predators, T-Rex, Godzilla osv) men filmen utvecklas till lite av en berg-och-dalbana som gör sitt jobb. Inte lika suggestiv som Jacksons film och på så sätt inte lika minnesvärd, men fungerar som monsterunderhållning för stunden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kong: Skull Island