Kong: Skull Island

Originaltitel: Kong: Skull Island
Regissör:Jordan Vogt-Roberts
Utgivningsår:2017

Om Kong: Skull Island:

På King Kongs berömda ö, Skull Island, får vi följa ett expeditionsteam som ger sig ut på ett primitivt men farligt äventyr i djungeln.

Titel: Patriots Day
Regissör: Jeff Wadlow
År: 2013
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Kick-Ass 2

Tom Hiddleston, Brie Larson, John Goodman, Samuel L Jackson, Toby Kebbell, Corey Hawkins, Thomas Mann, John C Reilly, Jason Mitchell, Shea Whigham, John Ortiz, Will Brittain, Jing Tian, Eugene Cordero, Marc Evan Jackson, Richard Jenkins

Max Borenstein, Dan Gilroy

Action, Äventyr, Fantasy

USA, Vietnam
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Kong: Skull Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kong: Skull Island (17 st)
Green Mamba (Anmäl)   15:23 19/3
Troligen de bästa actioneffekterna jag har sett, storyn var däremot värdelös.
DrJW (Anmäl)   22:21 16/3
Först så trodde jag att den här var en uppföljare till Peter Jackson-versionen av King Kong, men det var de inte. Du kan kalla detta en reboot, men den är mer av sin egen och ensamstående film. Blanda Jurassic Park och Apocalypse Now och sätt in King Kong i smeten och du får Kong: Skull Island. Den var mycket bra gjord, dem gjorde en väldigt bra jobb på den här filmen. Den har riktig bra actionscener och de gigantiska "monstren" var pretty awesome, jag gillade verkligen spindel-scenen. Och filmen har en riktigt bra soundtrack. Den har en intressant handling, men det kunde ha skrivits bättre, den tredje akten eller delen av filmen var ganska kliché och ganska förutsägbart. Tom Hiddleston och Brie Larson gjorde ett bra jobb, men deras karaktärer var inte så intressanta, dem var bara de typiska bleka huvudpersonerna. Birolls karaktärerna som spelas av Samuel L. Jackson, John Goodman och John C. Reilly hade dock mer liv och var mer färggrann. Ja, Jacksons roll var också kliché, men han hade en intensiv prestation i den rollen. Förutom de svaga delarna i handlingen, så är detta en mycket underhållande välgjord popcorn rulle som gör den mycket sevärd. Dessutom så har den en efter text-scen som är rätt awesome och som får dig att nörda ur! =P ;)
Ajax Swan (Anmäl)   20:51 16/3
Popcornfilm i bästa mening! Hade velat ha mer djup, och Tom och Brie är oförskämt underanvända här, men det är välgjort och underhållande, så en svag fyra blir det. Främst kanske för att filmen känns som en homage till Aliens, kan spåra många karaktärsdrag och drag från den. 4:ā (7/10)
haajen (Anmäl)   21:11 15/3
90% av de mänskliga karaktärerna är totalt ointressanta, Hiddleston och Larson är sämst. Tur är då att effekterna är fina och Kong skildras/visas alldeles exemplariskt så det blir en svajig trea.
myslas (Anmäl)   20:42 15/3
Utan tvekan en väldigt dålig film men som en del andra riktigt dåliga storbudgetfilmer de senaste åren (San Andreas och allt som Roland Emmerich gör exempelvis) så är det så fruktansvärt dumt att man sitter och skrattar rakt ut. Så på det viset är det underhållande. Skillnaden mellan den här filmen och valfri film från Asylum (Sharknado och en massa annat) är egentligen att man här spenderat 185 miljoner dollar så att specialeffekterna blir lite snyggare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kong: Skull Island
Se filmen