Kong: Skull Island

Originaltitel: Kong: Skull Island
Regissör:Jordan Vogt-Roberts
Utgivningsår:2017

Om Kong: Skull Island:

En udda samling äventyrare skickas tillsammans till en outforskad ö i Stilla Havet, lika vacker som förrädisk. Vad de inte inser är att de är påväg rakt mot den mytiske Kongs område.

Titel: Land of the Lost
Regissör: James Mangold
År: 2013
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
The Wolverine

Tom Hiddleston, Samuel L Jackson, Brie Larson, John C Reilly, John Goodman, Corey Hawkins, John Ortiz, Jing Tian, Toby Kebbell, Jason Mitchell, Shea Whigham, Thomas Mann, Eugene Cordero, Marc Evan Jackson, Miyavi, Richard Jenkins, Will Brittain

Max Borenstein, Dan Gilroy, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Australien, Kanada, Kina, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Kong: Skull Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kong: Skull Island (46 st)
amam (Anmäl)   00:25 26/6
Sjukt svag trea. Underhållande för det mesta men bitvis otroligt löjlig. Slowmotion scenen med Tom Hiddleston och samurajsvärdet till exempel. Jag uppskattade till en början Godzilla kopplingen som ett påskägg men mot slutet så kändes det istället lite som en skymf mot Godzilla filmen som är ett seriöst projekt medan det här är mer av äventyrsaction/komedi. Jag gillade däremot hur de dödade karaktärer lite med en klackspark.
TheHorrorfan (Anmäl)   19:11 25/6
Börjar sådär, men när den väl kommer igång så körs det på 180 nästintill hela tiden. Absolut en sevärd film. Dock inte bättre än "King Kong" av Peter Jackson, men ändå bra. Stark 3:a.
Engravadlax (Anmäl)   00:51 25/6
Sjysst megafauna.
best_jeppe (Anmäl)   22:25 24/6
Till min stora förvåning så gillade jag denna oväntat mycket. En riktigt skön och underhållande B Monster-rulle med AAA-budget som inte tar sig själv på alltför stort allvar. Stabil 3a.
kervisch (Anmäl)   22:00 24/6
Får knappt godkänt men den klarar sig precis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kong: Skull Island