Betyg idag: 2 655 Besökare idag: 6 766

Originaltitel: Kong: Skull Island
Regissör:Jordan Vogt-Roberts
Utgivningsår:2017

Om Kong: Skull Island:

En udda samling äventyrare skickas tillsammans till en outforskad ö i Stilla Havet, lika vacker som förrädisk. Vad de inte inser är att de är påväg rakt mot den mytiske Kongs område.

Titel: King Kong
Regissör: José Padilha
År: 2014
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
RoboCop

Tom Hiddleston, Samuel L Jackson, Brie Larson, John C Reilly, John Goodman, Corey Hawkins, John Ortiz, Jing Tian, Toby Kebbell, Jason Mitchell, Shea Whigham, Thomas Mann, Eugene Cordero, Marc Evan Jackson, Miyavi, Richard Jenkins, Will Brittain

Max Borenstein, Dan Gilroy, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Australien, Kanada, Kina, USA
Diskussioner om Kong: Skull Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kong: Skull Island (75 st)
Gordyal (Anmäl)   20:32 9/12
Hade de skurit ner på ett enda litet skott, så hade de för den besparingen kunnat anlita en manusförfattare som inte är helt jävla dum i hela jävla dumhuvudet. Överlag en riktigt kass film någonstans mellan Michael Bay och Asylum. Tyvärr är slutstriden skitcool och några andra sekvenser riktigt underhållande, så jag skulle ljuga för mig själv om jag satte den etta filmen egentligen förtjänar. (4-/15)
arruba (Anmäl)   15:11 27/11
Är bra svag för första Kong och diggar även Peter Jacksons tolkning, tycker denna film vinner många pluspoäng på att ha en annan take av hela king-kong historien. Detta gör filmen både intressant och underhållande.
Teodor (Anmäl)   00:24 27/11
Hade ju kunnat göras bra mkt bättre men den duger. Svag trea.
zeke_karlsson (Anmäl)   20:53 29/10
Gav inget vidare intryck alls, glömde t.o.m om att jag sett den :)
Robkiller (Anmäl)   19:18 28/10
Andra filmen i "MonsterVerse" serien, och den var väl inte direkt bra, men ändå underhållande och bättre än första filmen i serien. Regin är apkass, handlingen medelmåttig och intetsägande. Effekterna är rätt så bra, skådespelarna gör det helt ok och miljöerna är fina. Ändå helt ok för vad den vill vara, en dumaction för ungdomar, är ju inte "king kong" direkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kong: Skull Island
Se filmen