Kong: Skull Island

Originaltitel: Kong: Skull Island
Regissör:Jordan Vogt-Roberts
Utgivningsår:2017

Om Kong: Skull Island:

En udda samling äventyrare skickas tillsammans till en outforskad ö i Stilla Havet, lika vacker som förrädisk. Vad de inte inser är att de är påväg rakt mot den mytiske Kongs område.

Titel: King Kong
Regissör: José Padilha
År: 2014
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
RoboCop

Tom Hiddleston, Samuel L Jackson, Brie Larson, John C Reilly, John Goodman, Corey Hawkins, John Ortiz, Jing Tian, Toby Kebbell, Jason Mitchell, Shea Whigham, Thomas Mann, Eugene Cordero, Marc Evan Jackson, Miyavi, Richard Jenkins, Will Brittain

Max Borenstein, Dan Gilroy, Derek Connolly

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Australien, Kanada, Kina, USA
Diskussioner om Kong: Skull Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kong: Skull Island (70 st)
Kurosawafan (Anmäl)   11:41 14/10
Standardaction i cool miljö
santiago (Anmäl)   22:10 11/10
Idiotkaraktärer som hamnat i en mycket bättre film.
isecore (Anmäl)   16:01 1/10
Bitvis halvsnygg men överhuvudtaget är det här en högljudd och flamsig produktion med en tråkig och förutsägbar handling, löjliga "monster" och uselt skådespeleri från skådisar som borde prestera bättre. Vi har sett den här filmen förut, i mycket bättre tappningar. Rekommenderas varmt till människor som har masochistisk njutning av att slänga bort pengar.
Zok (Anmäl)   21:42 24/9
Underhållande.
amotherscrime (Anmäl)   23:09 22/9
Hade inte speciellt höga förväntningar. Blev ändå besviken. Då är det ändå jävligt mycket talang på rollistan. Men de har inte mycket att arbeta med. Och tyvärr är resten av ensemblen bland det värsta jag har sett. Totalt överspel av C-list skådisar som inte ens skulle passa i en CW-serie. Det finns lite potential i grundmaterialet men det är för rörigt. Och det är så mycket mer som är fel. Människor som beter sig helt ologiskt, samt plotholes och klichéer. Onödig överdriven och helt felplacerad humor. Sen är den såklart samtidigt otroligt förutsägbar. Och då ska vi inte ens tala om ödlorna. Jordan Vogt-Roberts är fullständigt inkompetent i sin regi och slaktar filmen fullständigt på alla sätt och vis. Han påminner väldigt mycket om en ännu sämre Zack Snyder som bara vill skildra "coola" ögonblick. Ingen riktig substans, inga riktiga karaktärer, ingen känsla.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kong: Skull Island
Se filmen