Konspirationen

Originaltitel: Conspiracy
Regissör:Frank Pierson
Utgivningsår:2001

Om Konspirationen:

I en förstad till Berlin väntar SS-officeren Adolf Eichmann i Wansee-palatset på en rad prominenta nazistledare och SS-toppmän. Det är den 20 januari 1942 och det förestående mötet är topphemligt. Den sist anlände av de 15 närvarande är Reinhard Heydrich - som riksmarskalk Göring personligen har utsett till att finna en lösning på "Den judiska frågan". När mötet är över börjar förintelsen... Den historiska "Wannsee-konferensen" där 15 av Tredje Rikets toppmedlemmar beslutade att verkställa total utrotning av judarna utgör bakgrunden till detta drama.

Titel: 12 edsvurna män
År: 2007
Genre: Drama, Krig
Film nr.: 61921
I fiendens närhet

Kenneth Branagh, Ian McNeice, Colin Firth, Stanley Tucci, Kevin McNally, Ben Daniels, Barnaby Kay, David Threlfall, Owen Teale, Nicholas Woodeson, Jonathan Coy, Ewan Stewart, Brian Pettifer, Brendan Coyle, Peter Sullivan (III)

Loring Mandel

Drama, Krig

Storbritannien, USA
Diskussioner om Konspirationen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Konspirationen (80 st)
Robkiller (Anmäl)   00:40 17/6
Välspelat drama om ett gruppmöte runt ett bord. Temat behövs väl inte kommenteras och spänningen är obefintlig eftersom man från början vet hur det slutar, men den håller ändå intresset uppe.
Körsbär (Anmäl)   23:07 23/4
Kan störa mig på skådespelarvalet av Colin Firth, så brittisk som det bara går att bli. Ska spela en tysk, har mycket svårt o se igenom det. Trots att det bara är ett möte så sitter man där o är "underhållen", hela mötet är så absurt.
Hanness (Anmäl)   1/8 2018
Mycket bättre än förväntat.
jack_jack_jack (Anmäl)   4/6 2016
Kanske den bästa TV-filmen vi har.
Portugallien (Anmäl)   1/5 2016
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Konspirationen