Kopps

Regissör:Josef Fares
Utgivningsår:2003
Antal betyg:22096 betyg

Om Kopps:

Den lokala polisstationen har inte haft ett allvarligt brott på de senaste tio åren. Nu hotas den av nedläggning och man måste snabbt komma på ett sätt att rädda situationen.

Titel: Hot Fuzz
Regissör: Jay Chandrasekhar
År: 2001
Genre: Komedi, Kriminalare, Mysterium
Super Troopers

Fares Fares, Torkel Petersson, Sissela Kyle, Eva Röse, Göran Ragnerstam, Erik Ahrnbom, Christian Fiedler, Harry Goldstein, Michael Fares, Viktor Friberg, Jan Fares, Yngve Dahlberg, Paula McManus, Sven-Åke Gustavsson, Maj-Lis Hörne, Jennifer Behnan

Vasa, Josef Fares, Mikael Håfström

Komedi, Action

Kops

Sverige

Recension Kopps

- niljoh sätter betyg 2 och skriver:
En komedi som utspelar sig i en liten svensk småstad. I berättelsen möter vi ett gäng arbetskamrater vid den lokala polisstationen. Här har inte skett ett allvarligt brott de senaste tio åren. Så plötsligt en dag hotas stationen av nedläggning. Nu måste de komma på ett sätt att rädda situationen. Josef Fares blev tillsammans med Lukas Moodysson frontfigurer för det svenska "filmundret". Lukas med...

Recension av Kopps - Läs hela!

Med i listor: Action Top 50, Komedi Top 50
Diskussioner om Kopps  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kopps (938 st)
mammene (Anmäl)   15:23 19/1
Hade glömt bort att jag sett den, det säger väl en hel del om filmen. Jag tycker den är bedrövligt töntig och den mest töntiga är Torkel Peterssons polisgestaltning, orkar knappt se hur han larvar sig. Hade man tagit bort hans scener hade det varit mer uthärdligt, men fortfarande inte bra.
Ful_fisk (Anmäl)   8/9 2018
Ganska standard rent dramaturgiskt, men ändå rätt rolig och mysig. Har en hel del roliga scener och tåls att se på, även ifall den känns väldigt lättuggad även i jämförelse med Jalla! Jalla!, som också är en komedi men ändå lyckas förmedla mer.
päronanton (Anmäl)   23/2 2018
En rolig rulle! Skön humor!
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Vanlig svensk komedi, som funkar till en 2:a...
Tutan (Anmäl)   8/2 2017
Många skratt, bra svensk komedi
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kopps