Kör hårt, Marlowe!

Originaltitel: Farewell, My Lovely
Regissör:Dick Richards
Utgivningsår:1975

Om Kör hårt, Marlowe!:

Efter att just ha släppts ut från fängelset har gangstern Moose Malloy bara en tanke i huvudet: Att finna sin försvunna flickvän Velma. Ett svårlöst uppdrag som kräver sin man, och Moose anlitar därför den bäste privatdeckaren som går att få, Philip Marlowe.

Titel: Postmannen ringer alltid två gånger
Originaltitel: The Postman Always Rings Twice
Regissör: Bob Rafelson
År: 1981
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller
Postmannen ringer alltid två gånger
Titel: Långt farväl
Originaltitel: The Long Goodbye
Regissör: Robert Altman
År: 1973
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Långt farväl

Harry Dean Stanton, Sylvester Stallone, John Ireland, Sylvia Miles, Charlotte Rampling, Robert Mitchum, Anthony Zerbe, Cheryl Smith

David Zelag Goodman

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Med i listor: Raymond Chandler
Diskussioner om Kör hårt, Marlowe!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kör hårt, Marlowe! (7 st)
Jaganatha (Anmäl)   17:13 19/2
Cash-in retro-noir från mitten arv 70-talet i kölvattnet efter framgången med filmer som Chinatown. Men med det sagt är det inte så förfärligt dåligt. Mitchum gör rollen som Marlowe bra, om än något för gammal. Den svenska titeln känns inte riktigt i fas med originaltitelns elegans. Sylvester Stallone visar att han är bäst när han inte talar alltför mycket.
Zebulonm (Anmäl)   26/4 2015
Ganska ok men förutsägbar...
themodest (Anmäl)   13/9 2013
Jag skulle inte påstå att jag fann den långtråkig men det finns flera anledningar till att den inte håller. En av dem är att Mitchum är för gammal. Jag köper helt enkelt inte en Marlowe som är närmare 60 år!
Czechflash (Anmäl)   3/6 2012
Trevlig, klart trevlig noir-remake som har skönt kvick dialog och bra karaktärer. Klart bättre än The Big Sleep som gjordes några år senare och som kändes desto sömnigare.
Blink182 (Anmäl)   22/10 2010
Stallones del var rätt rolig. Inget större fel på filmen men jag kände mig rätt uttråkad. kanske bättre andra gången jag ser den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kör hårt, Marlowe!