Kött och blommor

Originaltitel: Kukkia ja sidontaa
Regissör:Janne Kuusi
Utgivningsår:2004

Om Kött och blommor:

På Koskis köttfabrik i den pittoreska lilla staden Porvoo får åskådaren bevittna hysteriska möten, action och udda sexingredienser. För när slaktaren och floristen tröttanat på korvfabrikören och vill lära denne en läxa, går detta över styr. Det finska ordet "sidonataa" betyder trots allt inte bara blombindning, utan även bondage.

Teijo Eloranta, Sari Havas, Kirsti Kuosmanen, Janne Kuusi, Outi Mäenpää, Tiina Pirhonen, Mikael Rejström, Simo Routarinne, Sari Siikander, Elina Stirkkinen, Kari-Pekka Toivonen, Tobias Zilliacus

Aleksi Bardy, Janne Kuusi

Komedi

Flowers and Binding

Finland
Med i listor: Stockholm XVI Northern Lights
Diskussioner om Kött och blommor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kött och blommor (4 st)
Rele (Anmäl)   21/7 2013
En film som nästan fick en trea. Den blev sämre mot slutet efter en hyfsad början.
Gordyal (Anmäl)   19/4 2011
Bisarr som fan och dysfunktionalitet är bara förnamnet. Men detta till trots så är filmen inget vidare. (6+/15)
Joannan (Anmäl)   16/2 2007
bästa delen är när de ska dansa och han hänger upp den lilla discokulan
Bjönen_Plöta (Anmäl)   19/11 2005
Kul att den börjar som ärtig kommedi innan den sjunker ner i den finska ångesten. Annars inte så där jättebra.