Köttets lustar

Originaltitel: Carne trémula
Regissör:Pedro Almodóvar
Utgivningsår:1997

Om Köttets lustar:

En ung man träffar en kvinna på krogen och de har sex. Han söker sedan upp henne för att han har blivit förälskad, hon försöker avvisa honom, men allt rör ihop sig och en man blir skjuten. Den unge mannen hamnar i fängelse och svär att hämnas genom att bli den bäste älskaren någonsin.

Titel: Mörktblånästansvart
År: 1999
Genre: Komedi, Romantik
Film nr.: 2072
Mifune

Penélope Cruz, Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Álex Angulo, Mariola Fuentes, Pilar Bardem

Ray Loriga, Jorge Guerricaechevarría, Pedro Almodóvar, Ruth Rendell

Drama, Romantik

Live Flesh

Frankrike, Spanien

Recension Köttets lustar

- flair_3 sätter betyg 4 och skriver:
Pedro Almodovar har en mycket speciell känsla för att göra trovärdiga personporträtt av udda personligheter och för att göra vackra filmer av annorlunda intriger. Det är något som känns väldigt spanskt med hans filmkaraktärer. Kanske är det de heta temperamenten, kanske är det att de är så drivna av känslor. Bra material för film är de iallafall. I centrum för Köttets lustar står Victor, son till...

Recension av Köttets lustar - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 1999
Diskussioner om Köttets lustar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Köttets lustar (86 st)
haajen (Anmäl)   18/2 2018
Lite för omständig och jag blir lite rastlös ju längre filmen pågår vilket kan tyckas märkligt med allt som händer. Det känns mer som om karaktärerna är pusselbitar som ska passas in i manuset än karaktärer som en bryr sig om. Trots det så finns här som alltid hos Almodóvar mycket att uppskatta.
Sarakin76 (Anmäl)   10/12 2017
Pedro es Como un buen vino tinto, se mejora cada año.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Det här är ett underfundigt drama med regi och manus av Almodovar. Filmen har en hel del mycket bra skådespelarinsatser bl.a. av Francesca Neri. Oförutsägbart och spännande är det. Handlingen innehåller ingredienser som kärlek, hämnd och svartsjuka men även en del humoristiska scener..
Barneyk (Anmäl)   28/9 2015
Almodovar fortsätter att tilltala mig väldigt...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Köttets lustar