Krampus

Originaltitel: Krampus
Regissör:Michael Dougherty
Utgivningsår:2015

Om Krampus:

En ung pojke upplever en riktigt dålig jul med familjen, detta gör att råkar tillkalla en ond demon som är allt annat än snäll...

Titel: Krampus
Titel: All Through the House
Originaltitel: All Through the House
Regissör: Todd Nunes
All Through the House

Emjay Anthony, Adam Scott, Toni Collette, Stefania LaVie Owen, Krista Stadler, Conchata Ferrell, Allison Tolman, David Koechner, Maverick Flack, Queenie Samuel, Lolo Owen, Leith Towers, Luke Hawker, Seth Green (röst), Breehn Burns (röst)

Todd Casey, Michael Dougherty, Zach Shields

Komedi, Skräck, Fantasy

USA, Nya Zeeland
Diskussioner om Krampus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Krampus (29 st)
dudson (Anmäl)   13:32 22/4
Riktigt jävla tung skräck/rysare. Så läcker & så mycket gryma skådespelare. Vissa scener berörde en verkligen. Tror denna kommer bli en kult film som håller förevigt.
Barneyk (Anmäl)   29/12 2018
Inledningen lovar verkligen mycket och kombinationen av jobbig-familj-julfilm och skräckis känns riktigt underutnyttjat. När skräcken sen allt mer börjar ta över så tröttnar jag dock riktigt fort. Det är liksom aldrig läskigt och otroligt mycket upprepningar som mest gör filmen extremt tröttsam och tråkig. En bjuds på ett par riktigt bra gags även i andra halvan men mest ganska tråkigt. Slutet är dock riktigt snyggt och det är ett litet plus. Ganska stark tvåa allt som allt ändå men det är synd på den tradiga och utdragna skräckdelen. Kunde blivit en klassiker.
Hengman (Anmäl)   25/12 2018
Mycket bra inledning, varpå den föga oväntat tappar en hel del. Trots det en stämningsfull, rolig och småspännande film. Helt klart i samma klass som Gremlins och Ensam hemma (när de var fortfarande var halvnya), och den i särklass bästa julfilm jag sett på senare år. Det kanske inte säger så mycket dock, då de flesta är fullständigt usla.
KyLLo (Anmäl)   25/12 2018
Riktigt bra stämning och inramning i början, lite som i Into the Storm. Sedan spårade den totalt och gick inte att se igen förrän i slutet. Som i så många andra nya skräckfilmer har det lånats friskt från andra framgångsfilmer och blandats utan någon som helst känsla.
stgurgel (Anmäl)   19/12 2018
Att koka ihop tomten är far till alla barnen med ett päron till farsa firar jul och chucky blir ungefär så kul och läskigt som det låter. Nu sätter jag på Die Hard istället för att försöka få nån julstämning
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Krampus
Se filmen