Krigarens hjärta

Originaltitel: What Becomes of the Broken Hearted?
Regissör:Ian Mune
Utgivningsår:1999

Om Krigarens hjärta:

I uppföljaren till Krigarens själ har Beth lämnat sin våldsamme make Jake för att börja om, medan Jake fortsätter sitt bråkiga liv. Samtidigt blir äldste sonen dödad i ett gängkrig och den andre sonen bestämmer sig för att hämnas honom. Rått och brutalt, men också ett gripande drama om hur våldet kan krossa en familj.

Titel: Krigarens själ
Originaltitel: Once Were Warriors
Regissör: Lee Tamahori
År: 1994
Genre: Drama, Kriminalare
Krigarens själ
Titel: The Last Outlaw
Originaltitel: The Last Outlaw
Regissör: Geoff Murphy
Regissör: Richard Franklin
År: 1981
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Lift med döden

Rena Owen, Temuera Morrison, Clint Eruera, Nancy Brunning, Tammy Davis, Pete Smith (II), Rawiri Paratene, Julian Arahanga, Taungaroa Emile, Joseph Kairau, Lawrence Makoare, Hope Thompsons

Alan Duff

Drama, Kriminalare, Thriller

Once Were Warriors 2

Nya Zeeland
Diskussioner om Krigarens hjärta  (0 diskussioner)
Kommentarer om Krigarens hjärta (64 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/10 2017
Bland det sämsta som någonsin gjorts.
Dutch (Anmäl)   20/6 2014
En ganska trist uppföljare.
Hanness (Anmäl)   25/8 2013
Bra film, helt OK uppföljare. Men går ju knappast att jämföra med ettan. "Jake the Muss" är en intressant karaktär och här märks det även hur han påverkats av våldet, håller med Grillo där.
Grillo (Anmäl)   8/11 2012
Den nya sonen som alla snackar om var tydligen med i den första boken men exkluderades ur filmen, vilket ju var lite dumt när det var dags att göra uppföljare på filmen... Annars tycker jag att den här var jämnbra med den första. Jakes karaktärsutveckling är riktigt bra och den delen av historien är mycket bättre än ungens hämndhistoria. Jävla sätt att få en att sympatisera med en hustrumisshandlare...
Waldo Trumbull (Anmäl)   19/7 2012
En ganska naturlig uppföljare till "Once Were Warriors", även om den nya sonen känns lite krystad. Budskapet finns fortfarande kvar, men överskuggas en del av det faktum att filmen är mer av en hämndstory. Morrison är fortfarande största behållningen av det hela. Bra, men inte lika bra som den förra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Krigarens hjärta