Betyg idag: 1 036 Besökare idag: 5 667

Kubo och de två strängarna

Originaltitel: Kubo and the Two Strings
Regissör:Travis Knight (II)
Utgivningsår:2016

Om Kubo och de två strängarna:

Kubo lever ett tyst och stilla liv i en by vid kusten, men plötsligt dyker en ande från det förflutna upp och vänder hans liv upp och ner genom att återuppliva en urgammal vendetta.

Titel: En ryslig fästman
Originaltitel: Blackboard Jungle
Regissör: Richard Brooks
År: 1955
Vänd dem inte ryggen

Art Parkinson (röst), Charlize Theron (röst), Matthew McConaughey (röst), Rooney Mara (röst), Ralph Fiennes (röst), Cary-Hiroyuki Tagawa (röst), George Takei (röst), Brenda Vaccaro (röst), Meyrick Murphy (röst), Minae Noji (röst), Laura Miro (röst)

Chris Butler, Marc Haimes

Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Filmnummer: 120191
Diskussioner om Kubo och de två strängarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kubo och de två strängarna (25 st)
Solidus (Anmäl)   13:02 5/11
Applåder till det fantastiska arbetet med stop-motion. Filmen är en fest för ögat och den lyckas även bjuda på en historia som passar både barn och vuxna. En vuxen barnfilm som berör.
Kurosawafan (Anmäl)   11:18 14/10
vacker, lite tunn men i slut'ndan bra och underhållande, svag svag 4a
PSH-BOZO (Anmäl)   09:58 10/10
Ytan är starkare än storyn. Just ytan är dock så otroligt tilltalande och estetiskt vacker. Det här är en fröjd för ögat, inget tvivel om den saken. Jag är nöjd med filmen och fick en trevlig upplevelse. Visst finns det några långsammare paritet i filmen, men det stör mig inte nämnvärt. På det stora hela är det här en riktigt bra animerad film.
arruba (Anmäl)   14:47 11/8
Jag hade verkligen velat se en Zeldafilm som är skapat på ett liknande sätt som Kubo. Filmen i sig är bitvis riktigt cool men är också bitvis ganska så intetsägande. Underhåller oavsett.
Barneyk (Anmäl)   23:32 27/4
Väldigt bra, mycket snyggt gjort och det är en lekfull och fantasifull estetik över den. Tycker vissa stora moment faller lite platt men överlag dras jag med och mot slutet blir jag också rörd. Fyran är inte direkt stark men ändå känns en trea allt för snålt. Mysig, underhållande och fin.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kubo och de två strängarna
Se filmen