Betyg idag: 1 446 Besökare idag: 6 003

Originaltitel: Bullets Over Broadway
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:1994

Om Kulregn över Broadway:

David, en ung dramatiker från New York, får löfte om att regissera sitt senaste alster på en stor Broadwayscen. Men den ansedde producenten Julian ställer som villkor att en sällsynt talanglös ung dam får rollen som psykiatern. Anledningen är att hon råkar vara den mäktige gangstern och finansiären Nicks fästmö.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Ryan
Regissör: Chris Landreth
År: 2004
Ryan

John Cusack, Dianne Wiest, Jennifer Tilly, Chazz Palminteri, Mary-Louise Parker, Jack Warden, Joe Viterelli, Rob Reiner, Tracey Ullman, Jim Broadbent, Harvey Fierstein, Stacey Nelkin, Malgorzata Zajaczkowska, Charles Cragin, Nina von Arx, Edie Falco

Douglas McGrath, Woody Allen

Komedi, Romantik

Diskussioner om Kulregn över Broadway  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kulregn över Broadway (82 st)
gjoob (Anmäl)   14:01 20/7
Den sämsta Allen-filmen jag har sett hittills; urtråkig historia, pseudointellektuella diskussioner om konst som mest är pinsamma samt en skrikande Jennifer Tilly resulterar i en oerhört påfrestande filmupplevelse.
Hypostas (Anmäl)   5/9 2015
Trevlig Allen-film som är värd en stark trea i betyg.
Engravadlax (Anmäl)   8/7 2015
I regel är det inte ett gott betyg för karaktärer om jag hade skytt dem som pesten i verkligheten.
AlbinWesley (Anmäl)   2/7 2014
Ikväll var det lite för hysteriskt, mycket gap och skrik. Man kanske inte ska vända sig till Allen om sinnesstämningen efterfrågar stillsamma dramer... Men den var rolig och mycket bra så klart.
Dele (Anmäl)   17/2 2014
Efter ett gäng inte helgjutna filmer så rycker Allen upp sig och lyckas med Bullets Over Broadway knåpa ihop en mycket rolig historia som också bjuder på ett av hans allra bästa karaktärsgallerier. Det är inte alltid slutresultatet är så här jämnt och konsekvent, men när det händer så är det inte många som kan matcha honom. En komisk fullträff!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kulregn över Broadway
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor