Kung Fu Hustle

Originaltitel: Gong fu
Regissör:Stephen Chow
Utgivningsår:2004

Om Kung Fu Hustle:

Sing, en kringdrivande hopplös gangsterwannabe vill visa sig värdig som medlem av Yxgänget - ett gäng höghattade yxsvingande galningar - för att komma upp sig i världen. När gänget vill ta kontroll över en till synes hjälplös gränd fylld med udda karaktärer räknar de inte med att vissa boende är forna kung-fu-mästare. Men framförallt räknar ingen med Sing.
Se filmen på Headweb

År: 1993
Genre: Komedi, Action
Holy Weapon
Titel: The House of 72 Tenants
Originaltitel: Qi shi er jia fang ke
Regissör: Chor Yuen
År: 1973
Genre: Komedi
The House of 72 Tenants
Titel: The Evil Cult
Originaltitel: Yi tian tu long ji zhi mo jiao jiao zhu
Regissör: Wong Jing
Regissör: Mark Osborne, John Stevenson
År: 2008
Genre: Komedi, Familjefilm, Action
Kung Fu Panda

Stephen Chow, Yuen Cheung-yan, Lam Suet, Yuen Wah, Yuen Qiu, Xing Yu, Leung Siu-lung, Lam Chi-chung, Feng Xiaogang, Huang Shengyi, Chan Kwok-kwan, Tin Kai-man

Tsang Kan-cheung, Stephen Chow, Huo Xin, Chan Man-keung

Komedi, Action

Kung Fu

Kina, Hongkong

Recension Kung Fu Hustle

- valsinger sätter betyg 3 och skriver:
Efter framgångarna med ”Shaolin Soccer” har Hong Kong-stjärnan Stephen Chow blivit en rejäl publikdragare även utanför Asien. I sin nya film ”Kung Fu Hustle” fortsätter han i samma stil som tidigare: Våldsam slapstick kombineras med osannolika Kung Fu-orgier och cartoonliknande datoranimationer i ett tempo som får Tom & Jerry att framstå som ett kammarspel. När jag var tolv-tretton år gillade jag...

Recension av Kung Fu Hustle - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2005
Diskussioner om Kung Fu Hustle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kung Fu Hustle (651 st)
dudson (Anmäl)   15/6 2018
Grymt flippad film. Inte lik någon annan. En rejäl upplevelse som endast kan utföras i Hong-Kong. Priset tar ändå den kedje rökande haggan med papilotter i håret hahah#)")
Bomaniac (Anmäl)   17/12 2017
Snygg och skruvad. Men inget som engagerar.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Litsne (Anmäl)   18/11 2015
Eftersom en kompis tyckte att den var bra så såg jag hela 22 min innan jag stängde av. Jag antar att det skall vara en parodi på andra "asiater-sparkar-ned-hundratals-bad-guys"-filmer. Det visade sig att parodin är ännu sämre än originalen.
mysmanne (Anmäl)   19/8 2015
Humor som är så dålig att den blir rolig. Liknar inget annat jag set i alla fall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kung Fu Hustle