Kung Fury

Originaltitel: Kung Fury
Regissör:David Sandberg
Utgivningsår:2015

Om Kung Fury:

Under en serie av olyckliga händelser mördas poliskollegan till Kung Fury av en kriminell kung fu-mästare. Samtidigt anländer Adolf Hitler, även känd som Kung Führer, till vår tid. Kung Fury beslutar sig för att resa tillbaka i tiden, till Nazityskland, i syfte att döda Hitler och sätta stopp för det nazistiska imperiet en gång för alla.

Titel: Kung Pow: Enter the Fist
År: 2015
Genre: Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Turbo Kid
Titel: Future Cops
Originaltitel: Chao ji xue xiao ba wang
Regissör: Wong Jing
År: 1993
Genre: Action
Future Cops

David Sandberg, Jorma Taccone, Leopold Nilsson, Steven Chew, Andreas Cahling, Erik Hörnqvist, Eleni Young, Helene Ahlson, Per-Henrik Arvidius, Eos Karlsson, Magnus Betnér, Björn Gustafsson, David Hasselhoff (röst), Frank Sanderson (röst)

David Sandberg

Kortfilm, Komedi, Action, Fantasy

Sverige

Recension Kung Fury

- AgnesPetter sätter betyg 3 och skriver:
Hela tiden strävar filmskapare efter att skapa något nytt, kanske något oförutsägbart, och man vill i regel undvika redan etablerade filmklyschor. Så vad händer om man skapar en film som nästan enbart består av just dessa klyschor? Året är 1985 och Kung Fury, den tuffaste kung fu-legenden någonsin som arbetar som polis i ett turbulent Miami, blir skickad bakåt i tiden för att förgöra den värsta...

Recension av Kung Fury - Läs hela!

Diskussioner om Kung Fury  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kung Fury (131 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   19/3 2018
Det är här var faktiskt riktigt härligt. De har i princip lyckats summera hela 80-talet på en halvtimme med massvis med klockrena detaljer och ett högt underhållningsvärde. Den kommande långfilmsversionen med Arnold har har potential att bli en höjdare
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
NoWireHangers (Anmäl)   19/10 2017
Lyckas riktigt bra med 80-tals-skräpfilmskänslan och allt är lagom idiotiskt och utflippat, massor av kreativitet och med några förvånansvärt bra oneliners. Att det är en kortfilm är till dess fördel. En del sånahär pastischer/parodier kan bli lite trötta i långfilmsformat, men med en speltid på 30 minuter blir det ingen dötid.
Hakvin (Anmäl)   22/9 2017
En tidlös kultfilm. Både ett kulturellt och ett teknologiskt historiskt mästerverk där exakt ALLT faller på plats. Och bakom hela jätten finns EN ung grabb, exklusive skådespelare givetvis. Hur många fanns bakom Terminator 2? Tycker det är bortom universum trångsynt, bakåtsträvande och löjligt att bedöma den här filmen efter samma kriteriemall som när man bedömer The Matrix eller Avatar. Jantelagen visar sin fulla styrka.
Starkbröl (Anmäl)   26/6 2017
Är det film? Well det är ju rörliga bilder. En idéexplosion av bisarra påhitt utförda med ibland rätt så imponerande effekter och scenografi. Scenen med Betnér och Gustafsson är klart sämst och tyvärr temposänkande och pinsam. I övrigt känns det hela som en lång showreel för det team som gjort det hela.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kung Fury