Kung Konrad

Originaltitel: Kung Konrad
Regissör:Daniel Wallentin
Utgivningsår:2004

Om Kung Konrad:

Konrad är efterbliven och bor med sin syster Tina. Hon är trött på att ta hand om sin bror och drömmer om ett eget liv. På nyårsaftonen märker Konrad att han klarar av att göra saker som han aldrig har kunnat tidigare - det vill han visa för Tina. En av Dramatiska Institutets slutfilmer 2004.

Patrik Johansson, Cecilia Frode, Fyr Thorwald

Frida Lindqvist, Janne Widmark

Drama, Kortfilm, Komedi, Romantik, Äventyr, Fantasy

Fyra nivåer av svek.

Sverige
Med i listor: Norrbottens filmdagar 2004
Diskussioner om Kung Konrad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kung Konrad (8 st)
KimEkberg (Anmäl)   6/12 2006
småtrevlig men lite spretig
jenz (Anmäl)   24/3 2006
Väldigt charmig, och med en skön komisk distans till sig själv. Bitvis väldigt snygg också rent visuellt, klart sevärd!
toffel_petra (Anmäl)   23/3 2005
Jag gillar den här filmen. Manuset är härligt, Frida, hoppas du läser det här. Tycker om att det får vara flippat fast det ändå sker på ett naturligt vis. Man accepterar det och tycker att det är skönt att verkligheten faktiskt skulle kunna se ut såhär.
janna (Anmäl)   8/2 2005
väldigt söt liten film
ssg (Anmäl)   1/2 2005
dåliga dialoger?! "jag hade ändå inte... så mycket mat hemma..." haha otroligt bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kung Konrad