Kurt blir elak

Originaltitel: Kurt blir grusom
Regissör:Rasmus A Sivertsen
Utgivningsår:2008

Om Kurt blir elak:

Detta är historien om Kurt. Han är truckförare. Kurt har varit truckförare i många år. Nästan ända sedan han var liten. Han har en fin truck som han är mycket stolt över, och som han tvättar varje söndag. Förutom trucken har Kurt mustasch, tre barn och en fru att han älskar väldigt mycket. En dag flyttar Dr Petter in i grannskapet. Dr Petter har mycket pengar och är oerhört viktig, åtminstone säger han själv att han är det. En dag säger Dr Petter till Kurt att doktorer är viktigare än truckförare. Kurt får dåligt självförtroende, det får även hans mustasch. Tillsammans med sin son Bud gör Kurt allt för att bli viktig, men allt går fel och Kurt blir elak...

Titel: Torkel i knipa
Originaltitel: Terkel i knibe
Regissör: Stefan Fjeldmark, Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen
År: 2004
Genre: Komedi
Torkel i knipa

Atle Antonsen (röst), Kristin Skogheim (röst), Aksel Hennie (röst), Jon Øigarden (röst), Anders Bye (röst), Pernille Sørensen (röst)

Per Schreiner, Karsten Fullu

Komedi, Animerad, Familjefilm

Norge

Recension Kurt blir elak

- pooptroop sätter betyg 3 och skriver:
Karaktärerna är helt underbara och jag sitter konstant och fnissar åt deras härliga utseende. De flesta har något som är överdrivet. Det kan vara mustascher, näsor eller bara munnar. Radarparet Kurt och hans son Bud är bara för sköna. De kompletterar varandra på samma sätt som Helan och Halvan gjorde – bara att de båda är helt komplett galna. Jag älskar också att varje gång ”doktor” Kurt träffar en...

Recension av Kurt blir elak - Läs hela!

Filmnummer: 71938
Diskussioner om Kurt blir elak  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kurt blir elak (4 st)
ouimadame (Anmäl)   18/12 2009
nja, för "barnslig" tyvärr :/
ppeetteerr (Anmäl)   29/9 2009
Mycket synd på en helt ok bok. Varför tillåter Erland Loe att hans böcker blir så dålig film? Det var samma sak med Tatt av kvinnen.
svart_mjölk (Anmäl)   20/7 2009
böckerna är, som i alla fall, mycket bättre. men ändå ganska sevärd.
Klonkan (Anmäl)   14/3 2009
Trodde den skulle vara lite mer vuxenanpassad, som Torkel i Knipa.