Kurt Cobain: Montage of Heck

Originaltitel: Cobain: Montage of Heck
Regissör:Brett Morgen
Utgivningsår:2015

Om Kurt Cobain: Montage of Heck:

Regissören Brett Morgen har fått tillgång till Cobains personliga arkiv och dokumentären innehåller ej tidigare släppt musik och konst skapad av Cobain själv. Morgen blandar Cobains personliga arkiv av musik, konst och aldrig tidigare visade hemvideofilmer med animationer och intervjuer från hans familj och vänner, inklusive hans fru Courtney Love. Vi får följa Cobain från hans tidiga dagar i Aberdeen Washington till hans framgång och undergång med Nirvana.

Titel: Janis: Little Girl Blue
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Skuggor i natten

Brett Morgen

Dokumentär

Diskussioner om Kurt Cobain: Montage of Heck  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kurt Cobain: Montage of Heck (28 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   13/8 2017
Riktigt bra. Känns skönt att se efter den smutsiga Soaked in bleach....
Dele (Anmäl)   13/1 2016
Förvånansvärd välgjord och innehållsrik dokumentär. Känslan efteråt är mest den av tragik.
Snah (Anmäl)   23/12 2015
Den bästa dokumentären om Kurt C jag sett, och jag såg några för ett par år sen. Hade gärna hört mer av de andra bandmedlemmarna. Frågan är dock om denna är särskilt intressant för den som inte varit eller är ett fan av Nirvana.
Rock Snack (Anmäl)   19/10 2015
Ger den en femma av den enkla anledningen att jag inte kan tänka mig att man hade kunnat göra en bättre dokumentär än den här. Den har allt man kan önska - förutom ett bra slut, filmen bara "stannar" - men resten är mäkta imponerande och ett måste för alla med intresse för rockmusik i allmänhet.
Mattias Strand (Anmäl)   21/9 2015
Välgjord, även om det kanske inte tillkommer så mycket nytt utöver de privata videofilmerna som såklart är spännande att se. Blir lite trött på kollagetekniken med anteckningsblock osv efter ett tag. Sätter nog 4:an delvis i egenskap av gammalt fan. Ett plus för att filmen avslutas där den gör.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kurt Cobain: Montage of Heck
Se filmen