Kurt Josef Wagle och legenden om Fjordheksa

Originaltitel: Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa
Regissör:Tommy Wirkola
Utgivningsår:2010

Om Kurt Josef Wagle och legenden om Fjordheksa:

Tordenskjold Wagle har försvunnit i skogen, och hans bekymrade pappa Kurt Josef är rädd för att han har kommit bort i fjordheksas territorium. Ingen vill se sin son förlora sin själ till Satans egen brud. Kurt samlar samhällets bästa män för att ta till åtgärder...

Stig Frode Henriksen, Martin Hykkerud, Kristoffer Joner, Cecilie A Mosli, Bjørn Sundquist, Martin Hovden, Jørn Tore Nilsen, Jeppe Beck Laursen

Tommy Wirkola, Stig Frode Henriksen

Komedi, Skräck

Norge
Diskussioner om Kurt Josef Wagle och legenden om Fjordheksa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kurt Josef Wagle och legenden om Fjordheksa (6 st)
karlmats (Anmäl)   18:49 22/3
Det här ju egentligen en ganska dålig film och då jag brukar vara snål med betygen chockar jag mig själv och är snäll för en gång skull. Kill Buljo-gänget är tillbaka och det är ju så att en komedi med höga toppar automatiskt får en speciell plats i ens hjärta. Wirkola är en person som jag verkligen gillar och då kan jag acceptera en hel del strunt. Cato från Buljo är tillbaka och spelar en ny retardo och varför skulle han egentligen ändra ett vinnande koncept? Det är allt annat än PK men det är också charmigt då nordnorska är så mysigt att de egentligen kan säga vad som helst. Sen har de ju t.o.m. lyckade kiss- och bajs-scener och det är ju en bedrift i sig. Så avslutar ju filmen på topp också så det får bli en svag 3a. Buljo blev ännu bättre vid en omtitt, kanske denna kan bli en mental lågbudgetklassiker efter lite betänketid också.
TheHorrorfan (Anmäl)   20/12 2013
Som sagt filmen har sin charm, men jag skulle endast placera filmen i komedi facket.
mrHL (Anmäl)   15/4 2011
Redigt mycket sämre än både Kill Bujo och Död Snö. En del men relativt få humoristiska sekvenser räddar filmen från ett totalt bottenbetyg,
Bozze80 (Anmäl)   21/2 2011
Buljo goes Blair Witch och tappar samtidigt stora delar av sina kvaliteter, fast det finns ju fortfarande scener som är hysteriskt roliga!
peterclash (Anmäl)   11/2 2011
I tramsigaste laget, men ändå charmig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kurt Josef Wagle och legenden om Fjordheksa