Betyg idag: 1 456 Besökare idag: 4 071

Originaltitel: Cousin Bette
Regissör:Des McAnuff
Utgivningsår:1998

Om Kusin Bette:

Bette förälskar sig i och tar sig an den utfattige konstnären Wenceslas. Men han hittar snart en ny kärlek i den unga Hortense. Bette planerar nu att ta hämnd på familjen som vände henne ryggen och stal hennes sanna kärlek.

Jessica Lange, Elisabeth Shue, Bob Hoskins, Hugh Laurie, Aden Young, Kelly Macdonald, Toby Stephens, Jefferson Mays, Geraldine Chaplin, John Benfield, Paul Bandey, Laura Fraser, Janie Hargreaves, Gillian Martell, John Sessions, Henrik Wager, John Quentin

Lynn Siefert, Susan Tarr

Drama, Komedi, Romantik

USA, Storbritannien
Filmnummer: 19158
Diskussioner om Kusin Bette  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kusin Bette (11 st)
Gigi1943 (Anmäl)   22/5 2014
För att vara en kostymfilm, som jag gillar, så var den här ganska tråkig och ointressant.
Biolm (Anmäl)   6/11 2009
ganska mysig och helt okej..
Albion (Anmäl)   27/2 2007
En alldeles charmant filmatisering av Balzacs roman. En formidabel skådespelarensamble med Jessica Lange och Elisabeth Shue i frontlinjen. Även kul att se Bob Hoskins i en ovanlig roll. Ja kort sagt en trevlig och annorlunda filmupplevelse. Betyget blir en 4;a
Nolie (Anmäl)   20/11 2006
Den lovade så mycket mer än vad den levererade
tripphelorn (Anmäl)   19/7 2006
Jessica Lange spelar sjukt bra men filmen var så där.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kusin Bette