Kvinnan i rummet

Originaltitel: Kvinden i buret
Regissör:Mikkel Nørgaard
Utgivningsår:2013

Om Kvinnan i rummet:

Kriminalinspektör Carl Mörck är en av Köpenhamnspolisens skarpaste hjärnor, men han har svårt att samarbeta och har stuvats undan i källaren på polishuset. Därifrån ska han leda den nystartade avdelningen Q, för ”ärenden av särskild art”. I verkligheten ska han och hans nya partner Assad få tid att katalogisera en rad olösta gamla fall, men snabbt upptäcker dom ett fall som leder hela vägen in i dansk topp-politik.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Renny Rye
År: 2012
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Morden i Midsomer - Murder of Innocence

Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Sonja Richter, Søren Pilmark, Mikkel Boe Følsgaard, Troels Lyby, Marijana Jankovic, Patricia Schumann, Rasmus Botoft, Pernille Lyneborg

Nikolaj Arcel

Drama, Thriller

The Woman in the Cage, The Keeper of Lost Causes

Danmark, Tyskland, Sverige
Diskussioner om Kvinnan i rummet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kvinnan i rummet (27 st)
Bozze80 (Anmäl)   22:43 2/3
Intressanta karaktäre, som ska bli intressants att följa i kommande filmer, mörk och skrämmande historia som fick mig att sitta på helspänn i soffan, dessutom snyggt foto. Har tyvärr inte läst boken, så kan inte jämföra med den.
Djason (Anmäl)   25/8 2018
Välspelad dansk dansk drama/thriller. Rätt intressant historia som jag tycker fungerar hyfsat hela vägen.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
En filmatisering av Jussi Adler-Olsens första bok i kriminalserien ”Avdelning Q”. Har inte läst nån av dessa böcker men konceptet känns igen med en vilt härjande men duglig snut som har samarbetsproblem. Visst är det spännande och ibland lite otäckt men alltså inte speciellt originellt förutom att det är Köpenhamnspolisen som står i centrum. Hyfsat sevärd.
Nalland (Anmäl)   13/11 2016
Själva storyn i sig är som vilken vanlig kriminalhistoria, ett försvinnande innehållande en högt uppsatt person med makt där både offer och utredare lider personliga besvär. Dock ligger anspänningen och den gråa, tungsinta tillvaron påtagligt över händelseförloppet. Det som höjer däremot är skildringen av hur människan kan drivas av både upprättelse och svek, så pass att rätt och fel suddas ut. Den spänningen och det ärliga skådespel som flertalet uppvisar gör filmen till mer än den är.
okidoki (Anmäl)   5/11 2016
Välspelad och spännande. Som så ofta i genren en helt osannolik historia.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kvinnan i rummet