La corrupción de Chris Miller

Originaltitel: La corrupción de Chris Miller
Regissör:Juan Antonio Bardem
Utgivningsår:1973

Om La corrupción de Chris Miller:

Modedesignern Ruth och hennes styvdotter Chris lever har ett infekterat hat-kärleksförhållande och lever ensamma på ett stort gods i väntan på att Chris far, som lämnade dem, ska återvända. Chris är dessutom psykiskt sjuk och lider av paranoia och en djupt rotad sexualskräck. En dag kommer en främling och förändrar livet för de två olyckliga kvinnorna. Barney är en ung och charmig dagdrivare som efter att ha "övertalat" Ruth får jobb på gården. Vad de inte vet är att Barney är en psykopat som helt saknar spärrar, och att han har mördat förr...

Jean Seberg, Marisol, Barry Stokes, Perla Cristal, Rudy Gaebel, Alicia Altabella, Gérard Tichy, Juan Antonio Bardem, Mariano Vidal Molina, Antonio Parra, Gustavo Re

Santiago Moncada

Drama, Skräck

The Corruption of Chris Miller, Behind the Shutters, Sisters of Corruption

Spanien
Med i listor: Giallo
Filmnummer: 42000
Diskussioner om La corrupción de Chris Miller  (0 diskussioner)
Kommentarer om La corrupción de Chris Miller (1 st)
idd (Anmäl)   24/9 2013
stabil giallo utan några direkta överraskningar..