La corrupción de Chris Miller

Originaltitel: La corrupción de Chris Miller
Regissör:Juan Antonio Bardem
Utgivningsår:1973

Om La corrupción de Chris Miller:

Modedesignern Ruth och hennes styvdotter Chris lever har ett infekterat hat-kärleksförhållande och lever ensamma på ett stort gods i väntan på att Chris far, som lämnade dem, ska återvända. Chris är dessutom psykiskt sjuk och lider av paranoia och en djupt rotad sexualskräck. En dag kommer en främling och förändrar livet för de två olyckliga kvinnorna. Barney är en ung och charmig dagdrivare som efter att ha "övertalat" Ruth får jobb på gården. Vad de inte vet är att Barney är en psykopat som helt saknar spärrar, och att han har mördat förr...

Jean Seberg, Marisol, Barry Stokes, Perla Cristal, Rudy Gaebel, Alicia Altabella, Gérard Tichy, Juan Antonio Bardem, Mariano Vidal Molina, Antonio Parra, Gustavo Re

Santiago Moncada

Drama, Skräck

The Corruption of Chris Miller, Behind the Shutters, Sisters of Corruption

Spanien
Med i listor: Giallo
Filmnummer: 42000
Diskussioner om La corrupción de Chris Miller  (0 diskussioner)
Kommentarer om La corrupción de Chris Miller (3 st)
dudson (Anmäl)   10:35 21/5
Miller Leder verkligen ligan när det kommer till snygg&läcker film. Vill inte klassa denna som en ren Giallo utan mera som en djup psykologisk thriller/. Varenda person är helt störd utan några karma poäng" lite väl blod fattig oxå för min smak. Men överlag en trevlig sleazig film upplevelse. Det som gick fett bort var det övernaturliga inslaget mot slutet.
haajen (Anmäl)   09:41 13/5
Den är långsam och kräver lite tålamod men vid en viss punkt i filmen levererar Bardem en helt suverän scen och därefter blir det hela mer spännande och mer skruvat än en kunnat ana. Mycket snyggt foto.
idd (Anmäl)   24/9 2013
stabil giallo utan några direkta överraskningar..