Red Queen Kills 7 Times

Originaltitel: La Dama rossa uccide sette volte
Regissör:Emilio Miraglia
Utgivningsår:1972

Om Red Queen Kills 7 Times:

Som barn får systrarna Kitty och Evelyn höra en legend om "The Red Queen" som mördade sex oskyldiga personer och sin syster efter sin egen död. Detta är en förbannelse som inträffar vart hundrade år. 1972 utförs flera mord som enligt vittnen är gjorda av en dam i rött.

Titel: Who Saw Her Die?
Originaltitel: Chi L'ha Vista Morire
Regissör: Aldo Lado
År: 1972
Genre: Thriller
Who Saw Her Die?
Titel: Med spindelns gift
Originaltitel: La tarantola dal ventre nero
Regissör: Paolo Cavara
Regissör: Luciano Ercoli
Genre: Thriller, Mysterium
Death Walks on High Heels
Titel: Excite Me
Originaltitel: Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave
Regissör: Sergio Martino
År: 1972
Genre: Thriller, Mysterium
Film nr.: 20945
Excite Me
Titel: De nio heta spåren
Originaltitel: Il gatto a nove code
Regissör: Dario Argento
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium
De nio heta spåren

Barbara Bouchet, Ugo Pagliai, Marina Malfatti, Marino Masé, Pia Giancaro, Sybil Danning, Carla Mancini

Emilio Miraglia, Fabio Pittorru

Thriller, Skräck

Blood Feast, Feast of Flesh, The Corpse Which Didn't Want to Die, The Lady in Red Kills Seven Times, Cry of a Prostitute: Love Kills

Italien, Västtyskland
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Red Queen Kills 7 Times  (0 diskussioner)
Kommentarer om Red Queen Kills 7 Times (17 st)
Gordyal (Anmäl)   20/2 2018
Ännu en giallo, liksom. Jag vet inte om det finns så mycket mer än så att säga. Sybil Danning är ju alltid trevlig, och sista kvarten (eller vad det kan vara) är överraskande bra. Annars är det som vanligt inte så mycket till vare sig stämning eller spänning, utan mest babbel varvat med naket och mord. (6+/15)
Mr_v (Anmäl)   23/10 2016
Snygg och mycket bra musik. Lite rörig handling, men det gör inte så mycket. Snudd på fyra.
Korben_Dallas (Anmäl)   26/2 2016
Skräckfull och varierande mördare. Snyggt (y). Kul foto, färgstarka kläder.
niebaotan (Anmäl)   9/12 2015
Lacker giallo i slottsmiljo. Nagot langsokt och dum dialog som ofta hor till genren. I ovrigt en spannande historia med vass musik av Bruno Nicolai, en hel del trevliga mord och en vacker Barbara Bouchet. 4an ar nara.
Kayzyn (Anmäl)   13/6 2015
Vill minnas att jag hört någon säga att denna ska höra till toppsiktet inom giallo, en genre jag diggar, så får absolut ta och kolla in den när jag har möjlighet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Red Queen Kills 7 Times