Den stora skönheten

Originaltitel: La grande bellezza
Regissör:Paolo Sorrentino
Utgivningsår:2013

Om Den stora skönheten:

Det har gått många år sedan Jep Gambardella skrev sin uppmärksammade och enda roman. Han sögs då in i Roms nattliv, ett nattliv befolkat av konstnärer, uppkomlingar, politiker, intellektuella och kriminella. I dag är han 65 år och hans ändlösa vandring mellan luncher, middagar och partynätter fortsätter. I ett sommarvarmt Rom håller han jakten på den stora skönheten levande.

Titel: Det ljuva livet
Originaltitel: L'eclisse
Regissör: Michelangelo Antonioni
År: 1962
Feber

Toni Servillo, Carlo Verdone, Sabrina Ferilli, Carlo Buccirosso, Giovanna Vignola, Massimo De Francovich, Galatea Ranzi, Roberto Herlitzka, Giusi Merli, Dario Cantarelli, Isabella Ferrari, Serena Grandi, Iaia Forte, Pamela Villoresi, Sonia Gessner

Paolo Sorrentino, Umberto Contarello

Drama, Komedi

The Great Beauty

Italien, Frankrike
Med i listor: Oscar för bästa icke-engelskspråkiga film
Diskussioner om Den stora skönheten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den stora skönheten (48 st)
Norpan0 (Anmäl)   16:07 2/7
Udda film om kulturelitens partyliv i Rom. Form! Många bilder fladdrar förbi, okommenterade. Lite så är det väl i livet. Intressant och tänkvärd.
DieFrauImMond (Anmäl)   19/12 2018
Det ljuva livet för pensionärer. Jag menar det som en komplimang.
andmoreagain (Anmäl)   17/11 2018
Häftigt bildspråk. Har ett så kallat djup men jag vet inte riktigt om filmen har någonting att säga. Spännande!
Albion (Anmäl)   9/5 2017
Jag tycker inte att detta är magiskt men det finns något som retar intresset i alla fall. En film stöpt i moll och som filosofiskt vimlar runt i Romnatten. Betyget blir en 3;a
lekke (Anmäl)   16/10 2016
Vilken härlig film! Mycket Fellini i detta bildfyrverkeri. Utsökta bilder i vackra miljöer, som den vackra skönhet som Rom egentligen är när den inte är döljd bakom en massa kommersialism och turism.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den stora skönheten
Se filmen