L.A. konfidentiellt

Originaltitel: L.A. Confidential
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:1997

Om L.A. konfidentiellt:

Los Angeles i början av 50-talet. Sex personer hittas brutalt mördade på det nattöppna fiket Night Owl. En av de döda är en före detta polis, vilket får hans kollegor att arbeta extra hårt med att hitta den skyldige. Fallet verkar gå mot en snabb upplösning men poliserna Bud, Jack och Ed känner på sig att något inte stämmer.
Se filmen på Netflix

Regissör: Eran Creevy
År: 2013
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr
Welcome to the Punch

Guy Pearce, Russell Crowe, Kevin Spacey, James Cromwell, Kim Basinger, Danny DeVito, David Strathairn, Ron Rifkin, Matt McCoy, Paul Guilfoyle, Paolo Seganti, Graham Beckel, Simon Baker (I), Amber Smith, Darrell Sandeen, Shawnee Free Jones, John Mahon

Curtis Hanson, Brian Helgeland

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Mysterium Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om L.A. konfidentiellt  (0 diskussioner)
Kommentarer om L.A. konfidentiellt (361 st)
andmoreagain (Anmäl)   26/11 2017
Bra, dynamisk trio av Pearce, Crove och Spacey och det blir en höjning efter en omtitt efter typ 20 år. Inte dåligt! Ovanligt bra i sammanhanget.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Lite ”Chinatown stuk” över det hela men ändå en hel del blod och pang-pang. Alltså en ganska typisk Amerikansk polisthriller. Hyfsad underhållning.
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/11 2016
Allmänt seg, tråkig och intetsägande film.
andybrando (Anmäl)   3/10 2016
Spännande, livfullt återskapande av det tidiga 50-talets Los Angeles. Hansons Oscarbelönade filmatisering av Ellroys roman är alltför lång men fängslande och genomarbetad. Basinger fick en Oscar för bästa kvinnliga biroll, men många andra i rollistan hade också varit värda en Oscar.
BrutusBeefcake (Anmäl)   25/8 2016
Nästintill perfekt film, fyran sitter stensäkert. Fantastiska 50-tals miljöer och vore det inte för Crowe så hade castingen och skådespelet varit perfekt. (11+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till L.A. konfidentiellt