Betyg idag: 1 381 Besökare idag: 6 618

Originaltitel: La La Land
Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2016

Om La La Land:

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Titel: Whiplash
Regissör: Tom Ford
År: 2016
Genre: Drama, Thriller
Nocturnal Animals

Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs

Damien Chazelle

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

LaLa Land

Recension La La Land

- sannakarishma skriver:
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett "Åhh yes'" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sinnen skulle tränga in så mycket som möjligt i "La La Land". Att en film så snabbt kan fånga mig är inte vanligt. I och för sig så älskar jag musikaler så det kanske inte hade varit helt kört för La La Land oavsett....

Recension av La La Land - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, People's Choice Award i Toronto
Filmnummer: 119295
Diskussioner om La La Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om La La Land (66 st)
Menzing (Anmäl)   19:11 24/4
Introt på motorvägen är en av de svettigaste jag sett på länge på filmduken. Bara den är värd en femma.
Cisco (Anmäl)   21:23 23/4
Den är lite för seg för att hålla intresset uppe. Sen om man inte gillar jazz musik blir man inte så fängslad av soundtracket heller. Bra kemi mellan stone och gosling men inte mkt mer som engagerar i denna.
karlmats (Anmäl)   21:02 22/4
Jag blir förvånansvärt glad av den här. På förhand kändes den väldigt pretto och när dessutom Emma Stone har en av huvudrollerna är det ju som upplagt för fiasko. Utan Gosling hade jag nog aldrig satt mig i biostolen för denna men med facit i hand lyckades de skapa lite magi och en nostalgitripp tillbaka till det gamla Hollywood som förmodligen annars skulle ha krävt Member Berries för att åstadkomma. Gosling är bra, Stone är mindre dålig än vanligt, framför allt är hon lite mer nedtonad, så även om jag inte är nåt större fan av Jazz så blir jag engagerad av det här. Det är en fluffig film dock, det finns väl inget speciellt innehåll, lite som en maräng. Men känsla är också värdefullt och här räcker det till en ganska stabil 3a.
cristian81 (Anmäl)   22:30 18/4
Fin inledning med bilkö. När sången kom, då stängde jag av.
Solidus (Anmäl)   11:47 16/4
Musikaler är inte den genre jag går först till när jag vill se på film, dock vill jag hålla ett öppet sinne och jag var nyfiken på "La La Land" på grund av dess mycket positiv respons från kritiker och publik. Filmen öppnar upp med ett imponerande sång- och dansnummer som jag tror kommer räknas som en modern klassiker. Därefter blir det väldigt mediokert. Filmen är inte dålig, då det är en vacker film att titta på, men jag sitter och känner mig brist på empati till våra huvudpersoner. Emma Stone vann en Oscar och hon har EN imponerande scen där hon går från glad till ledsen på någon minut på ett väldigt trovärdigt sätt. Förutom den scenen är hennes insats medioker och jag har svårt att förstå hur hon kunde vinna så mycket lovord. Gosling gör en bättre insats som en passionerad jazzälskare och han visar upp imponerande begåvning i att spela piano. Dessutom är det nu kostymtvång på Gosling, då han är född till att gå omkring i elegant kostym. Filmens stora svaghet är att jag blir inte investerad i kärlekshistorien mellan Stones och Goslings karaktärer, vilket gör att filmen känns medioker. "La La Land" är en vacker polerad yta med några enstaka snygga scener, men som tyvärr lämnar mig tom efteråt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till La La Land
Se filmen