La La Land

Originaltitel: La La Land
Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2016

Om La La Land:

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Titel: Steve Jobs
Originaltitel: Moneyball
Regissör: Bennett Miller
År: 2011
Moneyball

Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs

Damien Chazelle

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

LaLa Land

Recension La La Land

- sannakarishma skriver:
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett "Åhh yes'" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sinnen skulle tränga in så mycket som möjligt i "La La Land". Att en film så snabbt kan fånga mig är inte vanligt. I och för sig så älskar jag musikaler så det kanske inte hade varit helt kört för La La Land oavsett....

Recension av La La Land - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, People's Choice Award i Toronto
Filmnummer: 119295
Diskussioner om La La Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om La La Land (76 st)
Misslovemovie (Anmäl)   21:07 25/6
Älskade musiken och allt med den förutom själva handlingen faktiskt.
Zok (Anmäl)   02:17 25/6
jag som inte gillar musikaler på film, men jag vet nog varför jag gillade detta mer än de flesta andra liknande filmer. Mest för att musikaldelen inte tog över för mycket och att numren inte var för präktiga. Annars är den snygg med bra musik. Stone och Gosling passar utmärkt i hop. En härlig filmupplevelse helt enkelt.
pufred (Anmäl)   05:19 24/6
Ville egentligen stänga av efter 10 minuter, Påminde alldeles för mycket om en hollywoodiserad version av Paraplyerna i Cherbourg (som jag inte heller tyckte om) men utan den charmen. Jazz är inte riktigt min melodi heller. Plus dock för en del fantastiskt filmfoto och scenografi, samt imponerande att Gosling lärt sig spela piano så.
okidoki (Anmäl)   11:36 23/6
En oerhört snygg film. Tunt innehåll.
WillyV (Anmäl)   19:16 17/6
Svag fyra, blir förförd och bländad, samt bivis berörd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till La La Land