Betyg idag: 1 790 Besökare idag: 6 886

Originaltitel: La La Land
Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2016

Om La La Land:

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Titel: Moulin Rouge
Regissör: Gene Kelly, Stanley Donen
År: 1952
Genre: Komedi, Romantik
Singin' in the Rain

Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs

Damien Chazelle

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

LaLa Land

Recension La La Land

- sannakarishma skriver:
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett "Åhh yes'" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sinnen skulle tränga in så mycket som möjligt i "La La Land". Att en film så snabbt kan fånga mig är inte vanligt. I och för sig så älskar jag musikaler så det kanske inte hade varit helt kört för La La Land oavsett....

Recension av La La Land - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, People's Choice Award i Toronto
Filmnummer: 119295
Diskussioner om La La Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om La La Land (92 st)
Hannats (Anmäl)   17:21 9/10
Jo visst, bra skådespeleri men i övrigt... Den börjar med att klämma in ALLT som är cheesy-musikal vilket i princip aldrig funkar på film, liksom kan inte folk bara hålla det till en scengrej, snälla! Sen är storyn otroligt tråkig, jag har sett den x antal gånger förut. Musiken är inte heller nåt särskilt, ingen av låtarna satte sig. Och slutligen vad jag alltid blir så less på när det gäller musikalfilm, alltså om karaktärerna ska sjunga och dansa så ha skådespelare som ÄR sångare och dansare!! Visst Emma Stone och Ryan Gosling är inte dåliga sångare/dansare men det är sån enorm skillnad från en riktig musikalartist *suck*
Thinduke (Anmäl)   08:45 2/10
Medioker handling med förtjusande inramning.
ledsenpirat (Anmäl)   22:29 22/9
Färgglatt...
yrkeschaufföre (Anmäl)   00:27 7/9
Fotot och miljöerna är värda en svag femma men historien är direkt tråkig och då hjälper inte duktiga skådespelare. Om filmen bara bestått av kortversionen så kunde den fått en trea.
arruba (Anmäl)   17:09 16/8
Magisk film! Ryan och Emma är perfekta, musiken är underbar. Fotot är galet, bara wow, wow, wow.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till La La Land
Se filmen