La La Land

Originaltitel: La La Land
Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2016

Om La La Land:

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Titel: The Apartment
Regissör: Ernst Lubitsch
År: 1943
Genre: Komedi, Romantik
Himlen kan vänta

Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs

Damien Chazelle

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

LaLa Land

Recension La La Land

- sannakarishma skriver:
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett "Åhh yes'" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sinnen skulle tränga in så mycket som möjligt i "La La Land". Att en film så snabbt kan fånga mig är inte vanligt. I och för sig så älskar jag musikaler så det kanske inte hade varit helt kört för La La Land oavsett....

Recension av La La Land - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, People's Choice Award i Toronto
Filmnummer: 119295
Diskussioner om La La Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om La La Land (47 st)
Albion (Anmäl)   23:00 20/2
Förtjusande, förtrollande och romantiskt charmerande om kampen om överlevnad i drömfabrikens domäner. Musikalformatet flirtar fint med 50-talets stora musikaler och jazztonerna är som en vackert mustig brygd. Och så lyser det stjärnglans om Emma Stone. Betyget blir en stark 4;a för min del, dvs 4+
solan (Anmäl)   20:48 19/2
Bra i sin genre men genren kan aldrig bli gripande på riktigt. Som en saga man sveps med i!
idaho1981 (Anmäl)   10:24 15/2
Vacker och underhållande film. Väldigt snyggt foto och spännande hur de jobbar med färgerna och blandningen mellan dröm och verklighet. Gosling har gjort sin läxa och kollat på de gamla musikalfilmerna hur han ska röra sig och prata och gör det riktigt bra, men filmens stjärna är helt klart Emma Stone, fantastiskt skådespeleri.
Aristi (Anmäl)   23:59 12/2
ush
Afflicter (Anmäl)   22:59 11/2
Var till en början skeptisk och de första 10-20 minuterna var inte lovande. Sedan tog filmen en helt annan riktning och blev riktigt intressant. Musiken tog också en annan, mycket bättre riktning. Fokusen på jazz hjälper massor och ger filmen mera själ. La La Land känns som ett kärleksbrev både till Hollywood och jazz, vilket även skiner genom i de båda huvudkaraktärerna. Överlag känns filmen mera realistisk än Whiplash även om man (till fördel) använder en hel del movie magic här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till La La Land
Se filmen