La La Land

Originaltitel: La La Land
Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2016

Om La La Land:

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Titel: Whiplash
Regissör: Hannes Stöhr
År: 2008
Genre: Drama, Komedi
Berlin Calling

Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs

Damien Chazelle

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

LaLa Land

Recension La La Land

- sannakarishma skriver:
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett "Åhh yes'" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sinnen skulle tränga in så mycket som möjligt i "La La Land". Att en film så snabbt kan fånga mig är inte vanligt. I och för sig så älskar jag musikaler så det kanske inte hade varit helt kört för La La Land oavsett....

Recension av La La Land - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, People's Choice Award i Toronto
Filmnummer: 119295
Diskussioner om La La Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om La La Land (58 st)
emilstjernholm (Anmäl)   17:23 21/3
Välgjord musikal med härlig LA/Hollywood-stämning. Emma Stone och Gosling är bra. Jag förlorar mig dock aldrig i historien pga ambivalent till hela den amerikanska drömmen där 99/100 jobbar kvar på caféet och gör latte för minimum wage "fem år senare".
lumberdajack (Anmäl)   23:14 17/3
Ursnygg. Rolig blandning mellan gammalt och nytt. Äntligen en romantisk film som lyckas med att beröra. Huvudpersonerna strålar! Bra musik också, även om deras sånginsatser är lite väl luftiga ibland
Barneyk (Anmäl)   18:31 10/3
En film jag känner mig väldigt kluven till, bitvis helt fantastisk men tycker inte att Chazelle lyckas få med känslorna på rätt sätt för mig. Jag har helt oförstående inför vissa val och uppoffringar. Sen köper jag inte riktigt det tema jag ser här precis som i Whiplash med hur man måste offra mycket för att få sin dröm. Trots det är det så mycket charm och snygga scener och fantastisk Emma Stone, även om jag tycker Oscarn var oförtjänt. Ryan Gosling är också väldigt bra men tycker det ligger en distanserad kyla över vissa saker. Ändå en av årets bästa filmer.
KyLLo (Anmäl)   15:20 9/3
Den verkar vara omåttligt populär just nu. Svår att missa. Just därför känner jag en oro för att den ska vara överskattad och drar mig för att se den. Så jag litar inte på den där uträknade fyran för mig.
Larsson4 (Anmäl)   12:28 5/3
Fotot är det bästa med filmen helt klart och Emma Stone!! Filmen går rakt in i hjärtat men jag gillade inte slutet så det drar ner lite..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till La La Land
Se filmen