La La Land

Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2016
Antal betyg:1985 betyg

Om La La Land:

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Titel: Paraplyerna i Cherbourg
Regissör: Charles Walters
År: 1956
Genre: Komedi, Romantik
En skön historia

Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs

Damien Chazelle

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

LaLa Land

Recension La La Land

- sannakarishma skriver:
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett "Åhh yes'" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sinnen skulle tränga in så mycket som möjligt i "La La Land". Att en film så snabbt kan fånga mig är inte vanligt. I och för sig så älskar jag musikaler så det kanske inte hade varit helt kört för La La Land oavsett....

Recension av La La Land - Läs hela!

Med i listor: People's Choice Award i Toronto
Filmnummer: 119295
Diskussioner om La La Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om La La Land (117 st)
Hans Moleman (Anmäl)   22:06 9/2
Vacker, snygg, bra sånger och tillräckligt bra manus. Svag fyra.
Jansmyr (Anmäl)   11:49 20/1
Ganska tråkig och såpoperalik för det mesta. Men jag tycker den i slutändan lyckas fånga lite existentiella frågor om drömmar, tid, kärlek och uppoffring. Den är med andra ord vad vi alltid vetat att en amerikansk version av Paraplyerna i Cherbourg skulle vara; ytlig, överdriven, sentimental. Men de vågar i alla fall behålla originalets slut, bra jobbat Hollywood!
mb_morgana (Anmäl)   23:13 4/1
Jag gillar musikaler i vanliga fall men den här var verkligen ett bottennapp. Jag brukar inte ge upp innan filmen är slut men i det här fallet var alla vi fyra som såg filmen överens om att vi inte orkade vänta ut den ända till slutet. Skådespelarna gjorde en ok insats (även om jag förväntat mig mer av Ryan Gosling) men storyn, musiken och dansnumren var plågsamt dåliga eller ointressanta. Det enda som var bra i filmen var den imponerande öppningsscenen. Den är värd att se. Slå se av och spara ca 123 minuter av ditt liv till något vettigare.
Qhorinhalfhand (Anmäl)   28/12 2018
Bra skådespel och snygga visuella effekter, kanske lite väl romantiserande av miljö och karaktärer för min smak. Når precis upp till en fyra.
andmoreagain (Anmäl)   15/12 2018
Jag spjärnade emot rätt fort men sedan gick det som en "dans". Emma Stone är jättebra. Ryan Goslings karaktär är jättebra men önskar att det kunde ha varit någon annan som hade lite mer komisk tajming för rollen har verkligen roliga repliker. Imponerande att han kunde lära sig att spela piano, John Legend blev avundsjuk att han hade det så lätt för sig. Tveksam Oscar-kammare om man tex jämför med Gökboet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till La La Land