Betyg idag: 1 518 Besökare idag: 7 508

Originaltitel: La La Land
Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2016

Om La La Land:

En jazzpianist och en aspirerande skådespelerska faller för varandra samtidigt som de försöker uppnå sina drömmar i världens underhållningshuvudstad.

Titel: Paraplyerna i Cherbourg
Regissör: Gene Kelly, Stanley Donen
År: 1952
Genre: Komedi, Romantik
Singin' in the Rain

Emma Stone, Ryan Gosling, Rosemarie DeWitt, John Legend, Finn Wittrock, Tom Everett Scott, J K Simmons, Jessica Rothe, Sonoya Mizuno, Callie Hernandez, Josh Pence, Damon Gupton, Terry Walters, Reshma Gajjar, Valarie Rae Miller, John Hindman, Jason Fuchs

Damien Chazelle

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

LaLa Land

Recension La La Land

- sannakarishma skriver:
Efter första minuten inne i biosalongen var jag fast. Med ett leende på läpparna och en röst inom mig som snabbt utbrast ett "Åhh yes'" och med iver satte mig till rätta för att alla mina sinnen skulle tränga in så mycket som möjligt i "La La Land". Att en film så snabbt kan fånga mig är inte vanligt. I och för sig så älskar jag musikaler så det kanske inte hade varit helt kört för La La Land oavsett....

Recension av La La Land - Läs hela!

Med i listor: People's Choice Award i Toronto
Filmnummer: 119295
Diskussioner om La La Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om La La Land (107 st)
RunRiot (Anmäl)   11:31 16/1
Jag blev helt tagen av den här färgglada hyllningen till Hollywood och de som kämpar för att ta sig fram där. Första halvan är helt fantastisk, färgsprakande och mysig, men den tappar en hel del i andra akten, trots att jag förstår vad de velat säga med den stilistiska helomvändningen. Jag velar lite mellan en fyra och en femma, men det var längesen en film fick mig att känna så mycket och jag har inte kunnat släppa den ur tanken sen jag såg den, vilket är värt ett toppbetyg. Den här filmen krossade mig verkligen.
fabbe86 (Anmäl)   15:34 7/1
Bäst första halvan när historien fokuserar på deras relation. Andra halvan tappar jag delvis intresset för storyn då jag inte bryr mig nämnvärt om hon blir skådis eller ej. Men berättarglädjen och idérikedomen gör att jag ändå gillar detta hela vägen. Stort plus för utförandet. Slutscenen är också väldigt stark!
Mysharry (Anmäl)   22:54 6/1
Trots att jag hatar jazz (ha!), var det en musikalisk och visuell upplevelse. Inte det minsta tung eller djup, men ändå något att tänka på och diskutera efteråt.
Albion (Anmäl)   23:34 1/1
Omtitt efter ett knappt år och jag är lika förtjust som första gången. Musiken känner jag igen på ett annat sätt denna gången och det är till stor del den som bär upp mycket av känslan. Första halvan av filmen är alldeles bedårande och jag njuter storligen, men andra halvan tappar lite av den där magin. Emma Stone är den stora stjärnan här. Betyget blir återigen en stark 4;a, dvs 4+
Krille80 (Anmäl)   28/12 2017
Jag var så övertygad att detta skulle vara en film som jag skulle älska utifrån skådespelare, handling, inslag av musik, dans och sång och människor bakom kameran. Det blev därför en rätt chockartad upplevelse då jag sitter och hatar filmen under de första ca 75 minuterna. Därefter får dock filmen liv, liksom dess karaktärer och jag älskar det jag ser av de kvarvarande 45 minuterna. Problemet blir nu vilket betyg jag ska sätt efter en upplevelse som detta. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till La La Land
Se filmen