Death Walks at Midnight

Originaltitel: La Morte accarezza a mezzanotte
Regissör:Luciano Ercoli
Utgivningsår:1972

Om Death Walks at Midnight:

Valentina, en ung och vacker modell testar en drog för ett vetenskaplig experiment. Under drogens påverkan får hon en syn av kvinna som blir dödad av en man med en spiktäckt handske. Det visar sig att en kvinna blev dödad på exakt det sättet för inte så länge sedan och snart finner sig Valentina förföljd av samma mördare.

Titel: Five Dolls for an August Moon
År: 1967
Genre: Kriminalare, Skräck
Die Blaue Hand
Titel: Med spindelns gift
Originaltitel: La tarantola dal ventre nero
Regissör: Paolo Cavara

Thriller

Death Caresses at MidnightLa Muerte acaricia a medianoche

Italien, Spanien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Death Walks at Midnight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Death Walks at Midnight (20 st)
dudson (Anmäl)   2/3 2018
Helt klart en av dom sämsta Giallo filmerna nånsin. Allt är en jävla sörja av flum och usel story. Det annorlunda mordvapnet väger inte alls upp mot den genom ruttna historien & handlingen.
EvilNed (Anmäl)   19/1 2017
Väldigt rörigt mysterium där allting inte ens förklaras i slutet. Hur kunde den där mannen från hennes syner dyka upp varstans? T.ex. i likbilen? Var hennes koppling till härvan bara att hon bodde som hon bodde? De där japanska barnen, vad var det om? Mätningen av mausoleumet? Det ledde ingenstans. Varför var doktorn vid kyrkogården? Frågorna fortsätter... Tråkigt och aktionslöst.
Korben_Dallas (Anmäl)   13/8 2016
Första 30 skitbra samt sista 30. Mkt bra skådisar och helt underbara kläder, fotot är symmetriskt och talang ingivande men storyn och filmen mitt är så seg och rörig. Men främst alldeles för händelselös.
Bumbi78 (Anmäl)   2/3 2016
Börjar tydligen bli kräsen med min giallo, eller så är det faktum att de bästa titlarna redan är sedda. Svag story som känns onödigt rörig. Ett häftigt mordvapen som kändes innovativt. Tyvärr används det alldeles för lite.
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Funkade inte alls for mig. Ointressant och tunn historia som aldrig tar fart. Innehaller nagra godkand scener men det ar ocksa allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Death Walks at Midnight