En labyrint av lögner

Originaltitel: Im Labyrinth des Schweigens
Regissör:Giulio Ricciarelli
Utgivningsår:2014

Om En labyrint av lögner:

En ung åklagare i efterkrigstidens Västtyskland undersöker en massiv konspiration för att täcka upp det nazistiska förflutna hos framstående offentliga personer.

Titel: Pale Cocoon
Originaltitel: Om natten
Regissör: David Dworsky, Einar Bodström, Victor Köhler
År: 2009
Om natten

Alexander Fehling, Johannes Krisch, Friederike Becht, Johann von Bülow, Hansi Jochmann, Gert Voss, Robert Hunger-Bühler, André Szymanski, Peter Cieslinski, Christian Furrer, Michael Schernthaner, Josephine Ehlert, Mathis Reinhardt, Elinor Eidt

Elisabeth Bartel

Drama

Labyrinth of Lies

Tyskland
Diskussioner om En labyrint av lögner  (0 diskussioner)
Kommentarer om En labyrint av lögner (13 st)
annihilat0r (Anmäl)   31/12 2016
"Im Labyrinth des Schweigens" upplevde jag som en spännande kriminalare om hur en åklagare i efterkrigstidens Västtyskland undersökte den massiva konspiration som förelåg för att täcka upp offentliga personers nazistiska förflutna. En skakande sann historia, som jag inte på någon vänster begriper hur den inte kan ha filmatiserats före år 2014. Berättelsen är nämligen så förbannat viktig. Tacksam för att den äntligen har fått skildras.
Starkbröl (Anmäl)   26/12 2016
En åklagare upptäcker upphetsat tysk arvssynd + börjar jaga naziförbrytare. Inget nytt och ärligt talat inte speciellt intressant eller engagerande.
Cloudane (Anmäl)   1/12 2016
Jag gillar den här typen av historiska skildringar och det är absolut en sevärd film. Den kunde gjorts lite mer fokuserad dock och bl.a. skippat den totalt onödiga kärlekshistorian. Tack och lov fick den inte alltför mycket plats, men ändå lite irriterande i mitt tycke...
FUR (Anmäl)   17/8 2016
otrolig scenografi + viktig berättelse!
Christofer (Anmäl)   4/6 2016
Relativt intressant, även om det blev lite långsamt och utdraget stora delar av tiden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En labyrint av lögner
Se filmen