Laddat vapen 1

Originaltitel: Loaded Weapon 1
Regissör:Gene Quintano
Utgivningsår:1993

Om Laddat vapen 1:

Wes försöker lösa mordet på sin kollega. Han får hjälp av en påfrestande ny kollega och spåren leder till scoutföreningen "Wilderness Girls".

Titel: Hot Shots! Höjdarna!
Originaltitel: Hot Shots!
År: 1991
Genre: Komedi
Film nr.: 1921
Den nakna pistolen 2 ½: Doften av rädsla

Samuel L Jackson, Emilio Estevez, Kathy Ireland, Frank McRae, Tim Curry, William Shatner, Jon Lovitz, Denis Leary, F Murray Abraham, Whoopi Goldberg, Danielle Nicolet, Beverly Johnson, Vito Scotti, Ken Ober, James Doohan, Lin Shaye, Bill Nunn

Don Holley, Gene Quintano

Komedi, Action, Kriminalare

National Lampoon's Loaded Weapon 1

Med i listor: National Lampoon, Parodier
Diskussioner om Laddat vapen 1  (0 diskussioner)
Kommentarer om Laddat vapen 1 (148 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Denna film kom i en tid då man fortfarande gjorde riktigt lyckade parodier av andra filmer. Då denna film dessutom parodierar filmer som jag älskade så tyckte jag väldigt mycket om den. Nu har det gått några år sedan jag senast såg den så jag är lite rädd att den kanske tappat i kvalitè så därför är jag lite återhållsam med mitt betyg. Kul är också att när jag såg denna film första gången så visste jag inte vem Samuel L. Jackson var. Tänk att det fanns en tid då man inte visste det. 3+
Scooter634 (Anmäl)   6/3 2014
Fruktansvärt dåligt. Måste vara en av de sämsta parodierna på 90-talet. Jag varken skrattade eller ens flinade under hela filmen. Undvik!
Körsbär (Anmäl)   9/7 2013
SKön parodi det här :) får en att skratta till några gånger :) stark trea.
ClintanTheKing (Anmäl)   25/1 2013
Kanske den bästa parodin jag någonsin har sett. Filmen är blott 1 timme och 17 minuter (handlingsmässigt) då eftertexterna var 8 min. Men under denna korta tid fick jag en hel del garv alltså. Så klockren "spin-off"-komedi på Dödligt vapen. Samuel L. Jackson och Emilio Estevez är otroligt sköna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Laddat vapen 1