Lady in White

Originaltitel: Lady in White
Regissör:Frank LaLoggia
Utgivningsår:1988

Om Lady in White:

En ung pojke blir inlåst i skolan på Halloween, och får där se vålnaden av en flicka som mördats där. Snart blir han förföljd av den okände mördaren.

Titel: Alla helgons blodiga natt 3
Originaltitel: Halloween III: Season of the Witch
Regissör: Tommy Lee Wallace
År: 1983
Genre: Skräck, Science Fiction, Mysterium
Alla helgons blodiga natt 3

Lukas Haas, Len Cariou, Alex Rocco, Katherine Helmond, Jason Presson, Renata Vanni, Angelo Bertolini, Joelle Jacobi, Jared Rushton, Gregory Levinson, Lucy Lee Flippin, Tom Bower

Frank LaLoggia

Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om Lady in White  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lady in White (6 st)
silvertrain (Anmäl)   20/12 2013
Tycker det är en bra mysrysare. Har bara sett den en gång dock och det var ganska länge sedan. Skulle vara roligt att se den igen. Har inte fått tag på den bara. Får en stark trea.
schramm (Anmäl)   18/11 2011
Föll mig inte riktigt i smaken. Lite för gulligt och sött, för att sedan bli en ganska våldsam mordhistoria. Jag tyckte att de båda historierna skar sig förmycket. En del karaktärer var tråkiga (rökande far-far, inte ens kul på pappret). Behövde dessutom en epilog. Däremot så var den väldigt trevlig att vila ögonen på. Fint gjord.
Ondskapt (Anmäl)   18/8 2011
Spännande mysrysare som funkar för hela familjen. Gillar hur den knyter ihop spökhistorian med mördarhistorian, de två går mycket väl hand i hand. Inte så läskigt alla stunder, men underhållande och mycket trevligt att titta på när det kommer till effekter, scenografi och så vidare.
luxlisbon (Anmäl)   18/8 2011
Verkar vara ganska underskattad, tyvärr. Mysrysig stämning och jag tyckte verkligen om hur filmen såg ut... även effekterna! Och Lukas Haas funkade jättebra som lille Frankie.
Terran (Anmäl)   13/6 2010
Vilken galen blandning, och inte på ett positivt sätt. Eller... Jättesvårt att betygsätta när det i ena stunden familjefilm a la disney, och i andra stunden handlar om en seriemördare som antastar och mördar små barn, och så en inblick i vardaglig gammaldags amerikansk rasism i smeten. För att inte tala om alla dödflumscener och dylikt... hmm
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lady in White