Ladyhawke

Originaltitel: Ladyhawke
Regissör:Richard Donner
Utgivningsår:1985

Om Ladyhawke:

Philip Gaston möter en riddare som har en hök med sig. De jagas av onda makter och Philip upptäcker när mörkret faller att höken försvinner och istället dyker det upp en vacker kvinna. Men samtidigt har riddaren försvunnit och en varg uppenbarar sig.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Olle Hellbom
År: 1977
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Bröderna Lejonhjärta

Rutger Hauer, Matthew Broderick, Michelle Pfeiffer, John Wood, Leo McKern, Alfred Molina, Ken Hutchison

Tom Mankiewicz, David Webb Peoples, Edward Khmara, Michael Thomas

Drama, Komedi, Romantik, Äventyr, Fantasy

Recension Ladyhawke

- Priceguy sätter betyg 4 och skriver:
I ett halvmytologiskt medeltida Frankrike rymmer tjuven Philippe "Musen" Gaston (Matthew Broderick) från staden Aquilas fängelsehålor, något han är den förste att lyckas med. Hans stora käft försätter honom snart i bekymmer, men han räddas från soldaterna som jagar honom av en mystisk, tystlåten riddare (Rutger Hauer). Riddaren presenterar sig som Etienne av Navarre och begär att Gaston ska visa honom...

Recension av Ladyhawke - Läs hela!

Med i listor: Fantasy
Diskussioner om Ladyhawke  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ladyhawke (117 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Den värdelösa musiken förstör tyvärr en hel del men i övrigt är filmen faktiskt väldigt bra och spännande. Michelle Pfeiffer gör väldigt bra ifrån sig och jag ger ett stort plus till Matthew Broderick, som gör en av sina bästa roller.
papabobadiof (Anmäl)   13/3 2015
Cheesy familjevänlig fantasyromantik, om än hyfsat välgjord och underhållande. Visst är det understundom segt, och Matthew Broderick är ju en jävla pajas utan dess like, men jag kan ändå uppskatta helheten. Musiken är ju asfräck å! (tvärtemot vad många andra här verkar tycka...)
angelica lindh (Anmäl)   25/11 2014
Möjligen en 3a om man tog bort broderick
johnaleks (Anmäl)   4/11 2014
Broderick förstör tyvärr det mesta. Menar de att dåligt skådespel är tillräckligt som comic relief eller vad är tanken?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ladyhawke