Länge leve kärleken!

Originaltitel: Aiqing Wansui
Regissör:Tsai Ming-liang
Utgivningsår:1994

Om Länge leve kärleken!:

En film om en kvinna och två män i Taipei. May är fastighetsmäklare, Ah-rong är gatuförsäljare och Shiao-kang arbetar för en begravningsfirma som säljer gravkammare för urnor, sk kolumbarieplatser. Deras vägar korsas när Ah-rong och Shiao-kang kommer över varsin nyckel till en av Mays visningslägenheter. De börjar besöka lägenheten i smyg, till en början ovetande om varandra.

Titel: Äventyret
Regissör: Kim Ki-duk
År: 2004
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
Järn 3:an
Titel: Vad är klockan i Paris?
Originaltitel: Ni neibian jidian
Regissör: Tsai Ming-liang
År: 2001
Genre: Drama, Romantik
Vad är klockan i Paris?
Titel: Var är min väns hus?
Originaltitel: Khane-ye doust kodjast?
Regissör: Abbas Kiarostami

Drama

Vive L'Amour

Taiwan
Med i listor: Guldlejon i Venedig, Norrköping Filmfestival Flimmer 2000
Diskussioner om Länge leve kärleken!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Länge leve kärleken! (17 st)
wasteoftime (Anmäl)   6/2 2017
Hmm, tempot är underbart, men jag tycker det är lite för lite innehåll, faktiskt. Eller ja, lite för mycket som är oklart. Men vackert foto och trevligt, men ja, det håller inte för mig. Det blir väldigt tradigt efter ett tag med alla dessa scener med människor som inte gör något särskilt, utan förklaring. Oengagerande, om än vackert. 1,0 på SH-skalan.
BrutusBeefcake (Anmäl)   5/2 2017
Blev inte lika begeistrad av den här som "Vad är klockan i Paris"? Även fast denna också har sina klara ljusglimtar. Kanske det var för att jag var tvungen att se den i 3 delar som förstörde lite för mig, men det känns inte som att denna kommer sitta fast i mitt huvud så länge, förutom den mest oväntade sexscenen jag skådat då. (8-/15)
hestret (Anmäl)   3/1 2015
Lite sådär för att vara Tsai. Men fortfarande vackert och tilldragande. Känns bara inte riktigt lika fylligt som han får både tystnad och tomhet verka senare i sin karriär. Den är kanske lite för bisarr för min smak, men berör ändå. 69/100
Sznax (Anmäl)   15/12 2011
Allting kommer till sin rätt i ännu en fantastisk "droppe i havet" film från östra Asien. Trovärdiga karaktärer som utforskas på helt rätt sätt och ett finstämt regiarbete gör att filmen på ett lugnt och sansat sätt rullas ut. Väldigt trevlig att se. Betyg 7.6
spunk_rat (Anmäl)   17/7 2011
Hade SKYHÖGA förväntningar. Fail. Trodde den skulle va lite som Järntrean. Fail. Vet inte varför jag trodde det, för det var den verkligen inte. Bortsett från avsaknaden av dialog & ett tomt hus. Vet inte vad jag ska säga. Den var absolut inte dålig. Jag känner mig bara lite tom just nu.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Länge leve kärleken!