Lara Croft - Tomb Raider

Originaltitel: Tomb Raider
Regissör:Simon West
Utgivningsår:2001

Om Lara Croft - Tomb Raider:

För äventyrerskan Lara Croft är det vardag att utforska förlorade riken, hitta ovärderliga skatter och slåss med skurkar. Men när hon upptäcker en hemlighet från sin fars förflutna, ljusets triangel, ett föremål som kan förändra tid och rum, står hon inför sin största utmaning. Lara måste försöka hitta triangeln innan det hemliga sällskapet Illuminati lägger vantarna på den.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Indiana Jones and the Last Crusade
Regissör: Steven Spielberg
År: 1989
Genre: Action, Äventyr
Indiana Jones och det sista korståget
Titel: Charlies änglar
Regissör: Stephen Sommers
År: 1999
Genre: Action, Äventyr, Skräck, Fantasy
Mumien

Angelina Jolie, Jon Voight, Iain Glen, Noah Taylor, Daniel Craig, Richard Johnson, Chris Barrie, Julian Rhind-Tutt, Leslie Phillips

Sara B Cooper, Mike Werb, Michael Colleary, Simon West, Patrick Massett, John Zinman

Action, Äventyr, Fantasy

USA, Storbritannien, Tyskland, Japan

Recension Lara Croft - Tomb Raider

- connya sätter betyg 2 och skriver:
Man kan ju tycka att Tomb Raider är men ganska bra ide att göra film på och skulle man inte vara insatt i spelsbranschen skulle man nog inte ens kunna lista ut att den är baserad på en av världens mest kända spelserier. Att Angelina Jolie passar bra som denna hjältinna borde ju också vara ett faktum till att det skulle gå att göra en ganska hyfsad film utav det och för mig fungerar äventyret ett litet...

Recension av Lara Croft - Tomb Raider - Läs hela!

Diskussioner om Lara Croft - Tomb Raider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lara Croft - Tomb Raider (446 st)
jingoo (Anmäl)   22/4 2018
Har verkligen inte åldrats bra.
Rai (Anmäl)   17/1 2018
Larvig!!!
fridenpaden (Anmäl)   8/10 2017
Överraskande bra film. Ett roligt äventyr trots att jag inte vet någonting om spelen. Sedan kan jag väl tycka att vissa karaktärer gör ganska ologiska beslut men det brukar ju de göra i filmer. Sibirien är kallt som en iskub säger en snubbe men ändå har Croft bara sin Friskis och Svettis-outfit på sig. :)
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Väldigt tråkig och intetsägande film.
Harford (Anmäl)   28/8 2016
Bedrövligt seg historia med Angelina Jolie. Mycket action och lite innehåll. Den är tydligen baserad på ett TV-spel. Kanske var den bättre då. Nu är den bara en pinsamt dålig historia.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lara Croft - Tomb Raider