Larry Flynt - skandalernas man

Originaltitel: The People vs. Larry Flynt
Regissör:Milos Forman
Utgivningsår:1996

Om Larry Flynt - skandalernas man:

Larry Flynt kom från fattiga förhållanden. Som barn tillverkade han själv hembränt för att få ihop till pengar. Som äldre startade han en strippklubb med sin bror, och så småningom ett nyhetsblad för klubben. Nyhetsbladet utvecklades till Hustler Magazine. Flynt tyckte att Playboy var ett skämt med sina oskarpa, ofarliga bilder och krångliga artiklar ingen ville läsa. Hustler blev genom utmanande bilder och bättre artiklar snabbt en succé i början av 70-talet.

Titel: Private Parts - Howard Sterns liv och underliv
Originaltitel: Dallas Buyers Club
Regissör: Jean-Marc Vallée
År: 2013
Dallas Buyers Club

Woody Harrelson, Courtney Love, Edward Norton, Brett Harrelson, Crispin Glover, Vincent Schiavelli, Miles Chapin, James Carville, Richard Paul, James Cromwell, Donna Hanover, D'Army Bailey, Burt Neuborne, Jan Triska, Norm MacDonald, Cody Block, Ryan Post

Scott Alexander, Larry Karaszewski

Drama, Komedi

Recension Larry Flynt - skandalernas man

- Bobby Peru skriver:
Larry Flynt - skandalernas man var rätt kontroversiell när den kom. Inte så konstigt egentligen, för den handlar nämligen om porrkungen Larry C. Flynt. Tillsammans med förtexterna får vi se när den unge gossen Larry säljer hembränt med sin bror. Detta gör de för att försörja den fattiga familjen, där fadern står för den hembrända spriten. Detta händer i Kentucky, där Larry växte upp. Som vuxen...

Recension av Larry Flynt - skandalernas man - Läs hela!

Med i listor: Guldbjörnar i Berlin, Porrbranschen
Diskussioner om Larry Flynt - skandalernas man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Larry Flynt - skandalernas man (210 st)
Redheaded (Anmäl)   12:09 25/5
Woody Harrelson glänser i denna! Mycket bra!
andybrando (Anmäl)   14:28 19/5
Rafflande berättelse. Harrelson är perfekt som den nyckfulla utgivaren, Love är absolut rätt som hans okonventionella hustru och Norton utmärkt som hans hårt prövade advokat. Den slutliga uppgörelsen i högsta domstolen är superdramatisk.
BarryHero (Anmäl)   16:12 9/5
Viktig film om det första tillägget och yttrandefriheten där Woody Harrelson briljerar i sin roll som Larry Flynt och Edward Norton och Courtney Love är eminenta med. Välgjord biopic av duktige Milos Forman som gjorde denna film pga det viktiga ämne den behandlar.
Starkbröl (Anmäl)   21:57 13/4
Bra, intressant, rolig. Courtney Love är makalöst bra men spelar väl å andra sidan sig själv, typ.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
helt ok
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Larry Flynt - skandalernas man