Larry McMurtry's Dead Man's Walk

Originaltitel: Dead Man's Walk
Regissör:Yves Simoneau
Utgivningsår:1996

Om Larry McMurtry's Dead Man's Walk:

Augustus och Woodrow har precis anslutit sig till The Texas Rangers - en kår som ska hålla lag och ordning i den kokande staten. Deras första uppgift blir att jaga en grupp Comanche-indianer som härjar vilt under ledning av den fruktade krigaren Buffalo Hump.

Titel: Den långa färden
Regissör: Joseph Sargent
År: 1999
Genre: Drama, Western
Larry McMurtry's Streets of Laredo

David Arquette, Jonny Lee Miller, F Murray Abraham, Keith Carradine, Patricia Childress, Brian Dennehy, Edward James Olmos, Eric Schweig, Harry Dean Stanton, Ray McKinnon, Jennifer Garner, Tim Blake Nelson, Alastair Duncan, Joaquim de Almeida

Larry McMurtry, Diana Ossana

Drama, Komedi, Action, Äventyr, Western, Mini-serie

Diskussioner om Larry McMurtry's Dead Man's Walk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Larry McMurtry's Dead Man's Walk (5 st)
Mat1az (Anmäl)   30/10 2015
Gillar denna mer än Streets of Laredo. Känns som att det händer mycket mer här. Jonny Lee Miller är helt okej som Woodrow. Har själv väldigt svårt för David Arquette. Men han lyckas få till det ibland här som Augustus, man kan faktiskt känna av vissa drag från Robert Duvalls gestaltning. Gillar F. Murray Abraham (Scarface, Homeland) som Caleb Cobb och Keith Carradines Bigfoot Wallace är bästa karaktären i dessa avsnitt. Lite roligt att se Edward James Olmos (Battlestar Galactica) som Mexikansk kapten. Har man sett de tidigare miniserierna så ska man absolut även se denna.
Sandur (Anmäl)   20/10 2008
den är baserad på en bok där de går ännu mer så det är inte konstigt att filmen handlar om detta :) jag älskar böckerna och jag gillade verkligen denna. jag tycker att Keith Carradine fångar bigfoots karraktär väldigt bra. Samtidigt överraskar David Arquette och Jonny Lee Miller som gus och call. mycket bra filmatisering av en bok.
Zebulonm (Anmäl)   28/6 2008
Mm älskar också western men det här är ingen höjdare. Alldeles för mycket gående o annat mindre bra som drar ner betyget. Finns en del höjdpunkter men de är alldeles för få under de 258 minuter som denna mini serie varar......
padde86 (Anmäl)   15/12 2007
nog för att jag älskar västernfilmer men detta var inte bra.. långsamt, dåligt gjort och med kass slut! få höjdpunkter..
todape (Anmäl)   29/1 2007
Känns som den har samma fördelar samt nackdelar som Streets och Laredo. Foto, atmosfär och miljöer är bra och skådespelet är i de flesta fall helt okej. Men manuset är haltande och dialogen är pinsamt dålig emellanåt.