Larry McMurtry's Streets of Laredo

Originaltitel: Streets of Laredo
Regissör:Joseph Sargent
Utgivningsår:1999

Om Larry McMurtry's Streets of Laredo:

Den f.d. Texas Rangern Woodrow Call från "Lonesome Dove" är tillbaka, som prisjägare. Hans uppdrag är att spåra upp tågrånaren Joey Garcia och föra honom till galgen. En lång och farlig jakt börjar, och Woodrow inser snart att den hänsynslöse brottslingen är den farligaste man han någonsin ställts inför.

Titel: Den långa färden
Regissör: Yves Simoneau
År: 1996
Genre: Drama, Komedi, Action, Äventyr, Western
Larry McMurtry's Dead Man's Walk

James Garner, Sissy Spacek, Sam Shepard, Ned Beatty, Randy Quaid, Wes Studi, Charles Martin Smith, George Carlin, Alexis Cruz, Kevin Conway, James Gammon, Tristan Tait, Sonia Braga

Larry McMurtry, Diana Ossana

Drama, Western, Mini-serie

Diskussioner om Larry McMurtry's Streets of Laredo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Larry McMurtry's Streets of Laredo (11 st)
mahasarakam (Anmäl)   10:50 17/1
En mycket välgjord och underhållande western. Tyvärr spelas det över i några biroller och slutet känns utdraget, men James Garner är bra och Sissy Spacek fantastisk.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Mat1az (Anmäl)   23/10 2015
Jon Voight var ett het OK substitut för Tommy Lee Jones i Return to Lonesome Dove. Därför var jag lite skeptisk till att se James Garner ta över i denna. Men Garners tappning av Woodrow Call är inte alls usel. Gillar att han pratar på samma sätt som Tommy Lee Jones, något jag faktiskt saknade med Voights version. Sam Shepard känns dock helt fel som Pea Eye. Känner heller inte alls igen karaktären från Lonesome Dove och Return to Lonesome Dove, denna Pey Eye känns betydligt yngre. Personligen har jag svårt för Alexis Cruz som Joey Garza. Jag tycker karaktären är otroligt jobbig och jag gillar inte Cruz över huvudtaget. Men det är väl en smaksak. Kevin Conways Mox Mox och Randy Quaids John Wesley Hardin är dock två riktigt älskvärda fula fiskar. Som ett stort fan av Lonesome Dove är denna klart sevärd. Berättelsen känns dock lite tunn och utdragen, även om denna bara har tre avsnitt jämfört med de två tidigare seriernas fyra. Den har en hel del stunder då den går på botten. Men även en hel del höga toppa, som när Woodrow bankar skiten ur fångvaktaren. Sista avsnittet kändes klart svagast. Blir oerhört sugen på att läsa böckerna.
Krille80 (Anmäl)   30/12 2014
När jag plockade åt mig "Return to Lonesome Dove" på Discshops 10-kronorsrea så fick även "Streets av Laredo" hänga med för även där handlar det om karaktären Woodrow Call. Ännu en riktig duktig skådis som iträder sig rollen som Call dvs. James Garner. Även om "Streets of Laredo" underhåller så är det bara för stunden och då "Lonsesome Dove" och "Return to Lonsesome Dove" är två magiska miniserier så blir "Streets of Laredo" aldrig mer än bra. 3+
Salot Sar (Anmäl)   26/12 2011
socialabsurdistisk western :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Larry McMurtry's Streets of Laredo