Last Ball

Originaltitel: Last Ball
Regissör:Peter Callahan
Utgivningsår:2001

Om Last Ball:

High school är över och alla i småstaden där Jim bor har flyttat vidare - alla utom Jim själv. När hans kompisar ger sig av till college avfärdar han deras livsval och tar istället anställning på ett nedgånget taxibolag. Han slappar, dricker öl och tänker tillbaka på en halvt avslutad kärleksaffär med en gift ung kvinna.

Charlie Hofheimer, Laurel Holloman, Leo Fitzpatrick, Avery Glymph, Amelia Campbell, Kit Flanagan, Thomas Lyons, Karen Shallo, James Rebhorn, Seth Kanor, Curt Dempster, Laura Baggett

Peter Callahan

Drama, Komedi

USA,
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2003, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008
Diskussioner om Last Ball  (0 diskussioner)
Kommentarer om Last Ball (1 st)
Tonti (Anmäl)   17/10 2008
Känns som en lite sämre version av Kicking and Screaming. En helt okej film som ibland är fin och ibland mest tramsig.