Last Cab to Darwin

Originaltitel: Last Cab to Darwin
Regissör:Jeremy Sims
Utgivningsår:2015

Om Last Cab to Darwin:

Rex är en sann ensamvarg. När han får veta att han inte har långt kvar att leva ger han sig ut på en episk resa genom den australiska vildmarken, från Broken Hill till Darwin.

Titel: Lucky
Originaltitel: Mar adentro
Regissör: Alejandro Amenábar
År: 2004
Gråta med ett leende

Michael Caton, Ningali Lawford, Mark Coles Smith, Emma Hamilton, Jacki Weaver, John Howard (II), Alan Dukes, David Field, Kelly Butler, Elliott Weston, Brian Taylor, Jeremy Cumpston, Christopher Stollery, Andrew Ryan, Mercia Deane-Johns

Reg Cribb, Jeremy Sims

Drama, Komedi, Romantik, Roadmovie

Australien
Diskussioner om Last Cab to Darwin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Last Cab to Darwin (3 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   6/10 2018
En behaglig film trots tunga teman. Alla sådana här filmer blir ju väldigt konstruerade, men det är ändå okej så länge man gillar karaktärerna, och det gjorde jag åtminstone hyfsat. Tjuriga äldre herrar kan man trots allt aldrig få för många filmer om. Filmens största värde tycker jag dock ligger i att man lyckas förmedla en bild av Australien som känns genuin och mångfacetterad.. Man väver t.ex. in aboriginernas situation i historien utan att det blir några pekpinnar
Mr Blonde (Anmäl)   15/3 2017
Mycket bra roadmovie. Lite i samma anda som David Lynch´s "The Straight story".
swampblues (Anmäl)   20/5 2016
Trevlig roadmovie i Australiensk landsbygd.