Last Dance

Originaltitel: Last Dance
Regissör:Bruce Beresford
Utgivningsår:1996

Om Last Dance:

Cindy är dömd till döden och väntar på att dödsstraffet ska verkställas när Rick kommer in i hennes liv. Han är en ung advokat som vill försöka hjälpa Cindy att få straffet ändrat.

Titel: A Letter From Death Row
Originaltitel: A Letter From Death Row
Regissör: Bret Michaels, Marvin Baker
Regissör: Frank Darabont
År: 1999
Genre: Drama, Kriminalare, Fantasy, Mysterium
Den gröna milen

Skeet Ulrich, Sharon Stone, Charles S Dutton, Peter Gallagher, Randy Quaid, Jack Thompson, Rob Morrow

Ron Koslow, Steven Haft

Drama, Thriller

Med i listor: Dödsstraff
Diskussioner om Last Dance  (0 diskussioner)
Kommentarer om Last Dance (8 st)
supermancover (Anmäl)   16/10 2016
Bitvis fruktansvärt skådespel och otroligt platta uttryck och känslor. Blä. VÄLDIGT svag tvåa.
ami86 (Anmäl)   2/5 2011
Lite av en besvikelse, faktiskt. Hade väntat mig en mer välgjord film, men den känns ganska B. Åren har inte varit alltför snäll mot den. Ojämn också, med dålig regi och vad som för mig upplevs som halvhjärtade skådespelarinsatser. Trist.
The Rock (Anmäl)   18/5 2007
Mycket bra film. Gillar denna skarpt.
todape (Anmäl)   14/1 2007
Dramat från mitten av 90-talet med en kvinna (spelad av Sharon Stone) som suttit 12 år i fängelse för mord och inväntar sin egen avrättning. Filmens regi är bristfällig och aktörerna som ses i bild varierar kraftigt mellan scenerna. Ibland med en inlevelse som berör för att minuten senare inte verka det minsta trovärdig. Manuset är inte heller någon höjdare vilket gör detta till en underkänd och ganska trist filmupplevelse.
Phoenix Rising (Anmäl)   24/4 2006
Var ett tag sedan jag såg den, men jag tyckte Sharon Stone gjorde bra ifrån sig i huvudrollen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Last Dance