Law Abiding Citizen

Originaltitel: Law Abiding Citizen
Regissör:F Gary Gray
Utgivningsår:2009

Om Law Abiding Citizen:

En mans fru och dotter mördas brutalt framför hans ögon. På grund av misstag i brottsundersökningen lyckas den faktiske mördaren undvika allvarligare straff genom att erkänna, men skylla på sin medhjälpare. Den drabbade mannen bestämmer sig för att hämnas på alla: brottslingarna, åklagarna och systemet.

Titel: Taken
Regissör: Daniel Grou
År: 2010
Genre: Thriller, Skräck
7 Days

Jamie Foxx, Gerard Butler, Bruce McGill, Colm Meaney, Leslie Bibb, Regina Hall, Michael Irby, Gregory Itzin, Christian Stolte, Viola Davis, Josh Stewart, Richard Portnow, Michael Kelly, Annie Corley

Kurt Wimmer

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Law Abiding Citizen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Law Abiding Citizen (351 st)
Claren (Anmäl)   22:30 5/11
Riktigt bra fram till slutet då slutpoängen var en besvikelse...
Christofer (Anmäl)   21:14 20/8
20/8 2018 (3:a): Väljer att sänka efter ännu en titt såhär långt senare. Stör mig en hel del på slutet faktiskt. 3+ 30/12 2010 (4:a): Har egentligen inget att tillägga efter en omtitt. 29/1 2010 (4:a): Oväntat skön faktiskt, även om slutscenen var lite osannolik om vi ska prata verklighetsförankring. Men det blev ett bra statement. Ett bra tillskott till revenge-genren, även om det var lite mer än en "vanlig" revenge-rulle. Jamie Foxx är alltid lika "clean" och prydlig, och jag diggar hans stil. Kul att se nånting nytt inom denna grenre. Det enda jag saknade var lite mer (och längre) oklippt tortyrscen :o)
Jamesa (Anmäl)   04:59 8/3
Svag 3:a. Inte jättebra egentligen, men kul. Man får tyvärr inte några känslor/sympatier för någon karaktär, vilket får det hela att sakta in. Slutet är lite utav pyspunka. Är väl egentligen en 2:a, men har sina sköna poänger.
DrJW (Anmäl)   23:39 27/2
De enda man inte gillade var den förutsägbara slutet. Svag 3:a.
deswhip (Anmäl)   26/8 2017
Jag är ju svag för vigilantetemat och gillar både Gerard Butler och Jamie Fox. Men jag tycker filmen går över gränsen, det är för mycket superskurk över Gerard Butlers karaktär och storyn blir inte trovärdig. The Punisher som jag antar har varit inspiration till den här filmen är trots sin B-känsla faktiskt mycket bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Law Abiding Citizen