Betyg idag: 2 106 Besökare idag: 6 758

Originaltitel: Lawless
Regissör:John Hillcoat
Utgivningsår:2012

Om Lawless:

Bröderna Jack, Forrest och Howard Bondurant är fräcka och orädda spritlangare som blir legendariska brottslingar under förbudstiden i USA.

Baserad på romanen The Wettest County in the World av Matt Bondurant från år 2008.

Titel: De omutbara
Originaltitel: I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale
Regissör: Richard Shepard
År: 2009
John Cazale - i skuggan av Gudfadern

Shia LaBeouf, Tom Hardy, Jason Clarke, Jessica Chastain, Guy Pearce, Mia Wasikowska, Dane DeHaan, Gary Oldman, Noah Taylor, Lew Temple, Bill Camp, Marcus Hester, Alex Van, Chris McGarry, Tim Tolin, Bruce McKinnon, Eric Mendenhall

Nick Cave

Drama, Kriminalare

Laglöst land

Recension Lawless

- Jules4893 sätter betyg 3 och skriver:
Som jag redan antytt var det svårt att hitta den röda tråden i filmen. Huvudkaraktären är den yngsta brodern (Shia LaBeouf). Men mest screentime fick hans äldre bror (Tom Hardy). Det säger ganska mycket om att mer fokus lades på underhållningen än själva storyn.

Recension av Lawless - Läs hela!

Diskussioner om Lawless  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lawless (148 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22:08 9/10
Boring
kryttan (Anmäl)   09:17 14/8
Välspelat spännande våldsamt och bra!
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
I amerikanska delstaten Virginias landsbygd utspelas denna våldsamma ”spritförbuds film”. Miljöerna är mycket detaljerat och vackert beskrivna. Berättelsen cirkulerar kring bröderna Bonderant (bröderna som inte tar order från någon). Filmen baseras på en bok skriven av en släkting till bröderna. Alltså berättelsen baseras på verkliga händelser, vilket är svårt att tro när filmen väl är sedd.
precious_death (Anmäl)   28/5 2016
Mkt stark 4a. Men känner inte att den når 5. ...nästan iaf...
Engravadlax (Anmäl)   19/5 2016
En film som vill vara lite av allt möjligt, utan att bli särskilt mycket av någonting. Gick att se, men gjorde inget starkare intryck.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lawless