The President: Lyndon B. Johnson

Originaltitel: LBJ
Regissör:Rob Reiner
Utgivningsår:2016

Om The President: Lyndon B. Johnson:

Historien om Lyndon B. Johnsons omvälvande resa när han i november 1963 hastigt blev amerikansk president efter mordet på John F. Kennedy. Medan han för politiska kamper på flera håll försöker han hela en nation och säkra sitt presidentskap genom att driva igenom Kennedys historiska Civil Rights Act.

Woody Harrelson, Michael Stahl-David, Richard Jenkins, Jennifer Jason Leigh, Jeffrey Donovan, Bill Pullman, John Burke, C Thomas Howell, John Ellison Conlee, Michael Mosley, Tim Ransom, Brent Bailey, Brian Stepanek, Darrel Guilbeau, Oliver Edwin

Joey Hartstone

Drama, Biografi

Diskussioner om The President: Lyndon B. Johnson  (0 diskussioner)
Kommentarer om The President: Lyndon B. Johnson (5 st)
Jaganatha (Anmäl)   01:45 9/4
Ganska tråkig biografifilm av standardmärke, men den har ju i alla fall en utmärkt Woody Harrelson i huvudrollen.
fridenpaden (Anmäl)   23:32 6/4
Tråkig, med fiolstråkar som hörts i många amerikanska presidentfilmer.
HerrNenne (Anmäl)   22/5 2018
Bra persongalleri där Harrelson verkligen skiner och lyfter en annars ganska platt film.
Bomkia (Anmäl)   9/5 2018
Duglig film där Harrelson fungerar väl, men som vanligt i kortare biografifilmer så blir det mycket hoppande i historien. Föredrar oftast när de koncentrerar sig på kortare sekvenser och verkligen gräver ner sig i dom. 3-
jonbo (Anmäl)   7/4 2018
Harrelson är alltid sevärd, men filmen blir kompetent tråkig som bäst.