The Pornographer

Originaltitel: Le Pornographe
Regissör:Bertrand Bonello
Utgivningsår:2001

Om The Pornographer:

Jean-Pierre Léaud ger ett porträtt av en åldrande sexfilmsregissör som av ekonomiska skäl tar nya tag i sin gamla bransch - något som hans tonårige son är mindre road av.

Jean-Pierre Léaud, Jérémie Rénier, Dominique Blanc, Catherine Mouchet, Thibault de Montalembert, André Marcon, Alice Houri, Ovidie, Laurent Lucas

Bertrand Bonello

Drama, Vuxenfilm

Kanada, Frankrike
Med i listor: Porrbranschen
Diskussioner om The Pornographer  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Pornographer (4 st)
MartinCarlsson (Anmäl)   19/9 2008
Fotot påminner om målningar av Monet. Annars inget positivt med denna film.
Herr Arne (Anmäl)   8/5 2008
Melankolisk Vivaldi, vackra pastorala idyller och mycket tungsinne
dlundh (Anmäl)   13/6 2002
*gääääsp* Årets stora prettoprisvinnare.
jojjoson (Anmäl)   5/5 2002
Filmen verkar ha ambitionen att vara en politisk replik, dock oklart om det är ett argument i pornografidebatten eller ett argument i debatten om individualism, livets mening och människans natur. En film som nog inte ska verka rolig men tyvärr så blir den det. Någon har försökt göra ett porträtt av en konstnär i livskris, men konstnärens konst är att han filmar folk som knullar. Det blir bara för komiskt.