Le Week-End

Originaltitel: Le Week-End
Regissör:Roger Michell
Utgivningsår:2013

Om Le Week-End:

Ett gift par återvänder till Paris för att försöka få en nytändning i äktenskapet. Av en slump träffar de en gammal vän, som kommer spela en oväntad roll i deras liv.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Paul Cox
År: 2000
Innocence
Titel: Under the Shadow
Originaltitel: Under the Shadow
Regissör: Babak Anvari
Originaltitel: The Candidate
Regissör: Michael Ritchie
År: 1972
Bill McKay - Utmanaren

Lindsay Duncan, Jim Broadbent, Jeff Goldblum, Olly Alexander, Judith Davis, Xavier De Guillebon, Brice Beaugier, Marie-France Alvarez, Charlotte Léo, Sébastien Siroux, Denis Sebbah, Lee Michelsen

Hanif Kureishi

Drama, Komedi

Storbritannien, Frankrike
Diskussioner om Le Week-End  (0 diskussioner)
Kommentarer om Le Week-End (15 st)
Jompalompier (Anmäl)   12/11 2015
Glänser till lite då och då men i det stora hela så var den ganska tråkig och menlös.
haajen (Anmäl)   19/3 2015
Fin film med ett storartat par i centrum, rolig, bitterljuv och eftertänksam. En liten pärla.
Valarn (Anmäl)   7/2 2015
Nära fyran. Bergmanskt. Väldigt bra blandning av humor och allvar, gillar som vanligt de mörka scenerna bäst, exempelvis när Jim ber sin fru att inte gå ut med den andra mannen. Starkt!
erosagape (Anmäl)   20/12 2014
Lite väl neggande ton i äktenskapet, fast det är klart, vad vet jag, kanske är det så efter 30 år, som jag ju inte klarat, än, och kanske det för att det inte är någon idé att fortsätta om det är på detta viset.
m4e (Anmäl)   10/12 2014
Ointressanta relationsproblem hos äldre brittiskt societetspar i Paris. Alla biroller framstår som skitstövlar till kulturelitister. Dåligt skriven dialog i en dialogdriven film... Jeff Goldblum och snygga Parisbilder räddar den från bottenbetyg. Svag 2:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Le Week-End
Se filmen