Skottår

Originaltitel: Leap Year
Regissör:Anand Tucker
Utgivningsår:2010

Om Skottår:

Adams har gjort stora förberedelser inför skottdagen, den 29 februari, den enda dagen då hon enligt traditionen kan fria till sin pojkvän. Vädergudarna är dock emot henne och sätter käppar i hjulen för hennes resa till Dublin. Kommer hon att lyckas ta sig genom landet för att hinna bli förlovad innan skottdagen är över?

Titel: The Ugly Truth
Regissör: Callie Khouri
År: 2008
Genre: Komedi, Kriminalare, Thriller
Mad Money

Amy Adams, John Lithgow, Matthew Goode, Kaitlin Olson, Adam Scott, Noel O'Donovan, Tony Rohr, Dominique McElligott

Deborah Kaplan, Harry Elfont

Komedi, Romantik

USA, Irland
Diskussioner om Skottår  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skottår (83 st)
deswhip (Anmäl)   15:50 18/6
Kemin mellan karaktärerna är bra, välspelat av skådespelarna. Förutsägbart visserligen men det gör inte så mycket med såna här filmer.
mammene (Anmäl)   08:29 9/6
En romantisk komedi som passade mig, med svindlande vacker natur och några pubkufar och det är inte fel. Amy Adams i en roll som i alla fall inte jag är van att se henne, kanske lite väl mycket snubbelhumor som kunde kännas lite pinsamt. Förutsägbar romans, visst, men kemin som växte fram mellan Amy och Matthew var härlig och vem skulle inte falla för Matthew Goode. Musik som höjde feelgoodkänslan, ja jag föll för det här, så en trea är den värd.
Muhammed (Anmäl)   15/7 2018
Lite fel god romantik. Som tur var följde man mallen.
meagirl (Anmäl)   20/6 2018
loverly