Leave No Trace

Originaltitel: Leave No Trace
Regissör:Debra Granik
Utgivningsår:2018

Om Leave No Trace:

En pappa och dotter lever en perfekt men mystisk existens i Forest Park, ett vackert naturreservat i Oregon, och har sällan kontakt med resten av världen. Ett misstag gör att de får myndigheterna efter sig, och de försätts på en nyckfull resa i jakt på ett nytt hem.

Titel: Captain Fantastic - En annorlunda pappa
Regissör: Fredrik Edfeldt
År: 2013
Genre: Drama, Äventyr
Faro

Ben Foster, Thomasin McKenzie, Dana Millican, Jeff Kober, Dale Dickey, Isaiah Stone, Michael J Prosser, Derek John Drescher, Alyssa McKay, Ryan Joiner, Bob Werfelman, Susan Chernak McElroy, David M Pittman, Spencer S Hanley, Michael Draper

Debra Granik, Anne Rosellini

Drama

Diskussioner om Leave No Trace  (0 diskussioner)
Kommentarer om Leave No Trace (19 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   02:33 16/7
Den här tråkiga sörjan lyckas nästan få Sofia Coppolas filmer att framstå som ofantligt spännande.
Spook (Anmäl)   22:24 12/5
jobbig film att se, men bra skådespelarinsatser!
KyLLo (Anmäl)   19:58 24/4
Inledningsvis var jag lite orolig för att den bara skulle handla om att leva ett inrutat liv i naturen (det hade nog blivit segt). Men det finns en viss utveckling, på ett vardagligt plan, om än något förutsägbar. Filmen är ganska lågmäld och det är inte särskilt intressanta dialoger eller mycket till dramatik. Det bästa tycker jag är skådespelarna och närheten till verkligheten.
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   20:53 15/1
7/10 skrev jag