Betyg idag: 1 288 Besökare idag: 5 521

Originaltitel: Leave No Trace
Regissör:Debra Granik
Utgivningsår:2018

Om Leave No Trace:

En pappa och dotter lever en perfekt men mystisk existens i Forest Park, ett vackert naturreservat i Oregon, och har sällan kontakt med resten av världen. Ett misstag gör att de får myndigheterna efter sig, och de försätts på en nyckfull resa i jakt på ett nytt hem.

Titel: First Blood
Regissör: Sean Penn
År: 2007
Genre: Drama, Äventyr, Roadmovie
Into the Wild

Ben Foster, Thomasin McKenzie, Jeff Kober, Dale Dickey, Isaiah Stone, Dana Millican, Michael J Prosser, Derek John Drescher, Alyssa McKay, Ryan Joiner, Bob Werfelman, Susan Chernik, David Pittman

Debra Granik, Anne Rosellini

Drama

Diskussioner om Leave No Trace  (0 diskussioner)
Kommentarer om Leave No Trace (12 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   20:20 9/12
Sådana här scenarion är alltid intressanta, allt man normalt tycker blir genast mycket mer komplicerat när minderåriga är inblandade. Ben Foster är som vanligt fantastisk, och hans karaktär är inte nödvändigtvis en dålig förälder, frågan är snarare om han är en lämplig förälder. Man kan lätt hävda att han hade varit en jättebra pappa i en annan tid och en annan kultur. Jag gillar också att filmen har förtroende för sin publik och inte känner att den måste förklara allting in i minsta detalj, berättandet är föredömligt subtilt. Inte heller överdriver man krockarna med det moderna samhället, där brukar annars finnas många billiga poäng att plocka. Trean är ganska stark
hennish (Anmäl)   22:27 28/11
Jag satt och väntade på att det skulle hända något, men det gjorde det inte, och sen var filmen slut. Helt klart inte min typ av film. Måste ha blivit bortskämd med andra bra handlingar de senaste åren.
myslas (Anmäl)   21:46 1/11
Det är mycket möjligt att Granik återigen hittat en blivande storstjärna i Thomasin McKenzie precis som hon gjorde med Jennifer Lawrence i Winter's Bone. Ett väldigt bra manus som väljer att sätta fokus på Tom och hennes svåra sits än att gräva ner sig i faderns problem och bakgrunden till dessa. En av årets bästa filmer.
ShenLong (Anmäl)   17:57 29/10
Mysigt
Jaganatha (Anmäl)   19:31 27/10
Debra Granik väljer tydligen att bara regissera sådana filmer som hon själv vill göra. Därför dröjer det några år mellan varje ny film. Men här har hon väl lyckats fånga desperationen och utanförskapet som många amerikaner lever i. Fader-dotterrelationen är fint skildrad, även om det är dotterns perspektiv som står i centrum. Pappan förblir i Ben Fosters gestaltning lite mer av ett mysterium. Man får intrycket att många av skådespelarna i mindre roller spelar sig själva mer eller mindre, väldigt naturalistiskt. Granik behärskar personregi väl och det är förmodligen denna films största styrka.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Leave No Trace
Se filmen