Leave No Trace

Originaltitel: Leave No Trace
Regissör:Debra Granik
Utgivningsår:2018

Om Leave No Trace:

En pappa och dotter lever en perfekt men mystisk existens i Forest Park, ett vackert naturreservat i Oregon, och har sällan kontakt med resten av världen. Ett misstag gör att de får myndigheterna efter sig, och de försätts på en nyckfull resa i jakt på ett nytt hem.

Titel: Captain Fantastic - En annorlunda pappa
Regissör: Sean Penn
År: 2007
Genre: Drama, Äventyr, Roadmovie
Into the Wild

Ben Foster, Thomasin McKenzie, Dana Millican, Jeff Kober, Dale Dickey, Isaiah Stone, Michael J Prosser, Derek John Drescher, Alyssa McKay, Ryan Joiner, Bob Werfelman, Susan Chernak McElroy, David M Pittman, Spencer S Hanley, Michael Draper

Debra Granik, Anne Rosellini

Drama

Diskussioner om Leave No Trace  (0 diskussioner)
Kommentarer om Leave No Trace (16 st)
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   20:53 15/1
7/10 skrev jag
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   20:51 15/1
7 7/10
mammene (Anmäl)   20:38 13/1
En film som inte släpper taget, känslan efteråt är både sorglig och mycket fin. Hur de båda kämpar med sina känslor, kärleken mellan pappan och dottern är mycket gripande, det är just deras relation som är det intressanta och vad den gör med dem och krocken med omvärlden. Finns ingen ondska och egoism här, ingen att klandra, bara omständigheter. Naturen är storslagen och de människor de träffar lyckas man få personlighet på trots att de inte förekommer så länge, ett bra hantverk och det är mycket nära en femma.
Cloudane (Anmäl)   13:42 10/1
Snudd på 5a faktiskt, förtjänar mer uppmärksamhet än den fått.
Sture Stenhög (Anmäl)   9/12 2018
Sådana här scenarion är alltid intressanta, allt man normalt tycker blir genast mycket mer komplicerat när minderåriga är inblandade. Ben Foster är som vanligt fantastisk, och hans karaktär är inte nödvändigtvis en dålig förälder, frågan är snarare om han är en lämplig förälder. Man kan lätt hävda att han hade varit en jättebra pappa i en annan tid och en annan kultur. Jag gillar också att filmen har förtroende för sin publik och inte känner att den måste förklara allting in i minsta detalj, berättandet är föredömligt subtilt. Inte heller överdriver man krockarna med det moderna samhället, där brukar annars finnas många billiga poäng att plocka. Trean är ganska stark
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Leave No Trace