En sydfransk affär

Originaltitel: Partir
Regissör:Catherine Corsini
Utgivningsår:2009

Om En sydfransk affär:

Suzanne är en gift kvinna som bor i södra Frankrike. Hennes borgerliga livsstil gör henne deprimerad och hon bestämmer sig för att gå tillbaka till sitt jobb som sjukgymnast för att få en vändning i livet. Hennes man går med på att ordna en mottagning till henne bakom huset. När Suzanne möter mannen som ska sköta bygget uppstår ömsesidig och vild attraktion hos de båda. Suzanne bestämmer sig för att släppa allt för passionen.

Titel: Mademoiselle Chambon
År: 2001
Genre: Drama, Romantik, Thriller
Original Sin
Titel: Hollywoods hemlighet
Originaltitel: The Cat's Meow
Regissör: Peter Bogdanovich
Regissör: Kevin Goetz, Michael Goetz
År: 2013
Genre: Drama, Thriller
Scenic Route

Kristin Scott Thomas, Sergi López, Yvan Attal, Bernard Blancan, Aladin Reibel, Alexandre Vidal, Daisy Broom, Berta Esquirol, Gérard Lartigau

Catherine Corsini

Drama, Romantik

Leaving

Frankrike
Diskussioner om En sydfransk affär  (0 diskussioner)
Kommentarer om En sydfransk affär (21 st)
JimCarrey (Anmäl)   14/2 2013
Inte dåligt gjord men karaktärerna talade verkligen inte till mig kändes ganska ointressant
okidoki (Anmäl)   12/12 2011
Tja, väldigt enkelspårig psykologi och många tråkiga samlagsscener. Kristin är bra mager.
funkisvilla (Anmäl)   10/12 2011
Jag blev mest bara jävligt irriterad på alla parter, maken för att han inte har någon värdighet men för mycket stolthet och inte ger sig, frun för att hon är så nonchalant, irrationell och egoistiskt och endast utnyttjar sina barn för sin egen vinning samt den nye mannen för sin meningslöshet och gnällighet. Och sen så var slutet helt vansinnigt dåligt. Men ändå, sevärd även om jag inte hade sympati för någon karaktär alls. Kristin Scott Thomas är lika sevärd som alltid och miljöerna är som alltid i Frankrike, otroligt vackra.
mammene (Anmäl)   8/12 2011
Det här var mycket bättre än jag trodde, det var verkligen inte någon "dussinotrohetsaffär" och det var mer thriller än romantiskt drama tycker jag. Titeln gör att det känns lite billigt, men som Fredrik Sahlin sa i presentationen, så var det ingen bra översättning på "Ge sig av". Det började med ett klassiskt upplägg men sedan blev det mer spänning och jag gillar att man får ana i början vad som ska hända. Men bara ana! Som alltid spelar Kristin Scott Thomas bra och så skönt att det inte var en "poolkille" hon blev kär i! En stark trea!
Mikka (Anmäl)   11/10 2011
Det är egentligen ingen dålig film. Jag gillar skådespelarna och här funkar de bra tillsammans. Problemet är storyn som har uppenbara brister. Och så retar jag mig på hur irrationell och mjäkig kvinnan visar sig vara.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En sydfransk affär