Left Behind

Originaltitel: Left Behind
Regissör:Vic Sarin
Utgivningsår:2000

Om Left Behind:

På ett flygplan påväg till London hamnar journalisten Buck Williams och piloten Rayford Steele i den mest otroliga händelsen i historien. Plötsligt, utan någon förvarning försvinner flera passagerare. Men det slutar inte med det. Snart upptäcker man att flera miljoner människor saknas världen över. Samtidigt som kaos drabbar världen söker människor efter svar på vad som hänt. Baserad på boken med samma namn.

Titel: Left Behind
Originaltitel: Religulous
Regissör: Larry Charles
År: 2008
I god tro

Kirk Cameron, Brad Johnson, Gordon Currie, Chelsea Noble, Janaya Stephens, Clarence Gilyard Jr, Colin Fox, Daniel Pilon, Krista Bridges, Tony De Santis, Jack Langedijk, Thomas Hauff, Neil Crone

Alan B McElroy, Paul Lalonde, Joe Goodman

Drama, Action, Thriller, Äventyr

Kanada
Med i listor: Eskatologi
Diskussioner om Left Behind  (0 diskussioner)
Kommentarer om Left Behind (82 st)
Djason (Anmäl)   21/12 2018
Ungefär lika medioker som nyinspelningen med Nicholas Cage.
Sture Stenhög (Anmäl)   21/9 2015
Jag visste ingenting om den här på förhand förutom det grundläggande mysteriet, och den typen av upplägg fångar alltid mitt intresse. Jag kan dock inte påstå att jag gillade den väg den valde att ta. Jag har förvisso inget emot själva bibeltemat, man kan väl basera historier på den såväl som något annat, och det här kunde rent av ha blivit intressant. Men man är tyvärr lite för ivriga med att köra ner Gud i halsen på publiken, och framför allt gör man ingenting intressant av det här alls. Det blir mest bara pladdrigt och alltmer trist ju längre filmen går. Det väcks dock onekligen en viss nyfikenhet kring vilken slags tågkrasch det här + Nicholas Cage kan resultera i
stgurgel (Anmäl)   21/6 2015
Såklart vansinnigt cheezy men ändå oväntat ok. Priset för störst kalkonfaktor måste tillfalla musiken, den är priceless
BoffBoff (Anmäl)   17/4 2011
Spännande bokserie, men lite för låg budget för att kunna göra en seriös film. Bra skådespelare saknas t ex
Heartofarebel (Anmäl)   10/2 2010
Kirk Cameron... jisses. Vem orkar med den där kreationistdåren?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Left Behind