Leksakernas julafton

Originaltitel: The Christmas Toy
Regissör:Eric Till
Utgivningsår:1986

Om Leksakernas julafton:

Det är julafton och när människorna vänder ryggen till börjar leksakerna leva. De vill veta vad barnen ska få för presenter så de vet vad de har för uppmärksamhetskonkurrens hädanefter. Så trots att de dör om människorna upptäcker dem beger de sig ned mot julgranen och klapparna.

Titel: Toy Story
Regissör: Kirk R Thatcher
År: 2008
Genre: Komedi, Familjefilm
A Muppets Christmas: Letters to Santa

Dave Goelz (röst), Steve Whitmire (röst), Kathryn Mullen (röst), Jerry Nelson (röst), Richard Hunt (röst), Camille Bonora (röst), Brian Henson (röst)

Laura Phillips

Kortfilm, Familjefilm, Musikal

Jim Henson's The Christmas Toy

Med i listor: Familjefilm Top 50
Diskussioner om Leksakernas julafton  (0 diskussioner)
Kommentarer om Leksakernas julafton (36 st)
Kayuzuzu (Anmäl)   12/12 2018
En riktigt bra barnfilm. Nostalgisk för mig och jag grät i två scener även när jag såg om den i vuxen ålder.
Rai (Anmäl)   10/12 2017
barnnostalgi älskade denna film som liten och eftersom jag har den i min filmbibliotek ser jag på vajer år vid den här tiden...
RadioSaga (Anmäl)   24/11 2016
Sådan nostalgi!
AlbinWesley (Anmäl)   5/12 2015
Ganska kul och en mycket tydlig föregångare till Toy Story... tyvärr är inte låtarna av någon vidare kvalitet. Men fasligt snyggt gjord, rolig och charmig som tusan.
Lotso (Anmäl)   2/12 2015
I sin helhet är detta en mysig liten julfilm som lyckas leverera mer än vad man tror. Karaktärernas handlingar är förståeliga och man får lära känna och veta dem genom den korta speltiden perfekt. Jag är förvånad över hur dramatisk den egentligen var, där den hade ett par sorgliga scener. Jag älskade leksakernas design och det var smart val att ta in Jim Henson i mixen för att göra det hela mer levande och mer realistiskt, vilket den lyckades med. En perfekt liten julfilm som passar utmärkt till julstämningen och mysfaktorn.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Leksakernas julafton