Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv

Originaltitel: Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Regissör:Brad Silberling
Utgivningsår:2004

Om Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv:

De tre syskonen i familjen Baudelaire får en dag den hemska nyheten att deras föräldrar har dött i en brand. Barnen ärver föräldrarnas stora förmögenhet, men får inte använda den förrän de är myndiga. De skickas iväg för att bo hos en avlägsen släkting. Där upptäcker de snart att han planerar att sno åt sig hela deras arv själv. Baserad på de bästsäljande böckerna skrivna av Daniel Handler, under pseudonymen Lemony Snicket.

Titel: Big Fish
Regissör: Andrew Adamson
År: 2005
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Berättelsen om Narnia - Häxan och lejonet

Jim Carrey, Meryl Streep, Jude Law (röst), Emily Browning, Liam Aiken, Kara Hoffman, Shelby Hoffman, Timothy Spall, Billy Connolly, Catherine O'Hara, Luis Guzmán, Jamie Harris, Craig Ferguson, Jennifer Coolidge, Jane Adams (II), Cedric the Entertainer

Robert Gordon (V)

Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv

- Greenleaf sätter betyg 3 och skriver:
Efter att syskonen Baudelaires föräldrar dör blir deras arv hett eftertraktat av den onda greven Olaf, som tänker göra allt för att komma åt pengarna. Lemony Snickets (tänker aldrig skriva det hemskt långa namnet) är alltså regisserad av Tim B...öh, Brad Silbering var namnet! Han har tidigare gjort ganska mycket dynga så jag låter bli att prata mer om den mannen. Men detta är inte dynga. Nej då,...

Recension av Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv - Läs hela!

Diskussioner om Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv (735 st)
Rai (Anmäl)   21/12 2018
Nej, jag tycker den blir för skrikig,,,
ToddDowney (Anmäl)   26/1 2018
Även om tv serien från netflix är bättre är detta en väldigt underhållande film med en Jim Carrey i högform!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Starkbröl (Anmäl)   17/1 2017
Förvånansvärt värdelös. Egentligen finns det möjligheter här men det tas inte till vara, det fastnar i statisk regi och en överspelande Jim Carrey. Till och med Meryl Streep är usel. Tim Burton utan Tim Burton fungerar inte.
Tatty (Anmäl)   23/10 2016
Ganska bra men ändå lite vrickat film med Jim Carrey som spelar bra i filmen. Gillar även Meryl Streep som också spelar bra. Filmen kan va rolig med.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv