Leningrad Cowboys Go America

Originaltitel: Leningrad Cowboys Go America
Regissör:Aki Kaurismäki
Utgivningsår:1989

Om Leningrad Cowboys Go America:

Bandet Leningrad Cowboys får rådet av en rysk talangscout att bege sig till USA för att försöka få skivkontrakt. Sagt och gjort, väl i USA går det upp för bandet att det inte ens i USA är lätt att få ge ut skivor.

Titel: Blues Brothers
Genre: Familjefilm, Äventyr
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Titel: Fantasia
Originaltitel: Fantasia
Regissör: Samuel Armstrong, James Algar, Bill Roberts, Paul Satterfield, David Hand, Hamilton Luske, Jim Handley, Ford Beebe, Thornton Hee, Norman Ferguson, Wilfred Jackson
År: 1940
Regissör: Gene Kelly, Stanley Donen
År: 1952
Genre: Komedi, Romantik
Singin' in the Rain

Matti Pellonpää, Kari Väänänen, Sakke Järvenpää, Heikki Keskinen, Pimme Korhonen, Sakari Kuosmanen, Puka Oinonen, Jim Jarmusch

Aki Kaurismäki

Komedi, Äventyr, Roadmovie

Finland, Sverige
Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Leningrad Cowboys Go America  (0 diskussioner)
Kommentarer om Leningrad Cowboys Go America (31 st)
gjoob (Anmäl)   25/2 2018
Tröttsam finsk humor. Sätt på de peruker, stryk deras repliker och sätt in de i en främmande, exotisk miljö - höhö... Bra musik dock.
Ful_fisk (Anmäl)   20/7 2017
Bland det mest absurda jag sett. Riktigt jäkla rolig stundtals. Omöjlig att beskriva, måste ses.
Hypostas (Anmäl)   15/12 2015
Rolig film, med skön musik. Svag fyra.
Hejochhå (Anmäl)   5/8 2015
Bästa amerikanska roadmovien! Man får på riktigt verkligen lust att åka dit. Snyggt!
martin eden (Anmäl)   2/7 2015
[rek. 3] Jag gillar verkligen denna!! En parodi på "roadmovies" som också har en ironisk hållning till den amerikanska musiken: vad sägs till exempel om countrynumret "He's just a Leningrad cowboy. Won't you pour him a glass of vodka". Kaurismäkis humor är subtil och det blir liksom inga "trumvirvlar" efter skämten, som vi numera är vana vid, att skämten liksom annonseras. Tycker också om att bandkaraktärerna har ett överdrivet yttre och underdrivet inre. Gillar även de visuella vitsarna: Karaktären ber, efter att ha ätit om en DOGGYBAG och när han kommer ut ger han maten till en hund. Snudd på mästerverk, mycket, mycket bra!!! 4+/5-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Leningrad Cowboys Go America