Betyg idag: 1 787 Besökare idag: 6 885

Originaltitel: Leo
Regissör:Josef Fares
Utgivningsår:2007

Om Leo:

Leo firar sin 30-årsdag. Omgiven av familj och vänner skålar han för framtiden. Men när festen är slut och Leo och hans flickvän vandrar hemåt, händer något som för alltid ska förändra deras liv.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Dan Reed
År: 2007
Genre: Thriller
Den grymma leken

Leonard Terfelt, Shahab Salehi, Josef Fares, Sara Edberg, Eva Fritjofson, Dragomir Mrsic, Pavle Kukulj, Jan Fares, Marcus von Plenker-Tind

Josef Fares

Drama

Project Zero

Sverige

Recension Leo

- niklasringdahl sätter betyg 3 och skriver:
Leo är omgiven av sina bästa vänner, det är en stor dag – han fyller 30. Han firar med sina vänner, de som står honom bi i vått och torrt. Vilket de får all anledning att göra när Leo och hans flickvän blir överfallna på vägen hem från festen. Det brutala våldet som utan förvarning bryter ner dem både psykiskt och fysiskt vänder upp och ner på deras liv. Det som tidigare var så enkelt blir plötsligt...

Recension av Leo - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVIII
Diskussioner om Leo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Leo (142 st)
Maharadjan (Anmäl)   4/6 2015
En obehaglig film att titta på. Dock bra och man fängslas lätt av situationen och ångesten.
snyltare (Anmäl)   12/7 2014
Intressant tema, bra skådespel, särskilt Leo. För övrigt uppskattar jag greppet att låta huvudpersonerna behålla sina egna förnamn. Jobbigt utan tröst, bara elände ...
Gigi1943 (Anmäl)   23/6 2014
Riktigt hyfsad rulle och så är jag ju förälskad i Fares, minsann (både far och son för den delen).
zahod (Anmäl)   13/11 2013
Filmen fångar intresse och är trots sina brister en trevlig kontrast mot Fares andra filmer. Men vad vill han säga egentligen? Tveksam till om sensmoralen verkligen är genomtänkt mitt i experimenterandet
bizon (Anmäl)   13/11 2013
Terfelt gör en förbaskat bra Leo och är filmens behållning. Varför gör han inga bättre filmer??
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Leo