Les Grandes personnes - De vuxna

Originaltitel: Les Grandes personnes
Regissör:Anne Novion
Utgivningsår:2008

Om Les Grandes personnes - De vuxna:

Den franska ensamstående pappan Albert och hans dotter Jeanne åker på semester till en liten ö i den västsvenska skärgården för att fira Jeannes 18-årsdag. Men huset som de hyrt visar sig vara bebott av två väninnor i 40-årsåldern, fransyskan Christine och svenska Annika som bott i Paris många år. Det oväntade mötet kommer så småningom att rubba Alberts och Jeannes relation.
Se filmen på SF Anytime

Originaltitel: Fading Gigolo
Regissör: John Turturro
År: 2013
Fading Gigolo

Jean-Pierre Darroussin, Anaïs Demoustier, Judith Henry, Jakob Eklund, Lia Boysen, Anastasios Soulis, Björn Granath, Dag Malmberg, Åsa Göransson, Pierre Lindstedt, Björn Gustafsson, Mirja Turestedt

Béatrice Colombier, Anne Novion, Mathieu Robin

Komedi

Grown Ups, Vuxna människor

Frankrike, Sverige
Diskussioner om Les Grandes personnes - De vuxna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Les Grandes personnes - De vuxna (34 st)
kimpah (Anmäl)   26/1 2012
Ganska dyster film utan några gripande händelser. Hade fått högra betyg om folk varit gladare och solen skinit.
mi9 (Anmäl)   19/10 2010
en fånig historia och svagt spelad - det är lågmäldheten i filmen och flickans blyghet som räddar den till en (svag) 3:a
IchabodCrane (Anmäl)   3/8 2010
En fin liten film, tyvärr för kort för sitt eget bästa. Klippningen ingen höjdare.
Hoffa25 (Anmäl)   1/8 2010
Vackert, stämningsfullt och väldigt annorlunda. Min första femma på ett år!
deneb (Anmäl)   17/6 2010
Konstiga klipp, en alldeles för stillsam story som i princip är fri från konflikter, och ojämna skådespelarinsatser. Den unga tjejen är fint chosefri, så det blir en stark etta tack vare henne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Les Grandes personnes - De vuxna